וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלטון המקומי: אין לנו כסף לחינוך חובה מגיל 3

ענת שלו

4.1.2012 / 17:15

ראש הממשלה מיהר להצהיר שהמימון לחוק חינוך חובה חינם יגיע מתוספת ממשלתית - אך ברשויות המקומיות מודאגים. שלמה בוחבוט: "הרשויות לא ייתנו מימון לבניית גני ילדים"

במסגרת מסקנות ועדת טרכטנברג, ובתמיכת ראש הממשלה נתניהו, הכריזה הממשלה על בניית כ-2,000 גני טרום-חובה לגילאי 3-4 במסגרת יישומו של חוק חינוך חינם מגיל 3. המהלך, שישלב מאות אלפי ילדים במערכת החינוך בלא תשלום להוריהם, יעלה למדינה בשלב הראשון 1.3 מיליארד שקלים. אך האם הרשויות המקומיות יצטרכו אף הן לשאת בעול, והאם הן ערוכות לכך?

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, חושש מהאפשרות הזו. בראיון עם וואלה! חדשות הזהיר בוחבוט את ראש הממשלה ומשרד החינוך, שמא יטילו את מימון התכנית השאפתנית על הרשויות המקומיות המרוששות גם כך. "אני מקווה שנתניהו וסער לא יטילו עלינו לשלם", אמר בוחבוט. "קרה כבר בעבר שהממשלה החליטה לבנות גנים, ובסופו של דבר הם הטילו גם עלינו לשאת בהוצאות – להקצות כספים משלנו למימון בניית הגנים. אסור שגם במצב זה יטילו את ההוצאה על הרשויות המקומיות. לרשויות אין כסף, והן לא ייתנו כסף לבניית גני ילדים". במשרד החינוך אמרו היום כי המהלך השאפתני ימומן באמצעות תוספת תקציבית של הממשלה, אלא שלאור דבריו של בוחבוט – לא בטוח שהדברים ירגיעו אותו.

חוק חינוך חובה חינם מגיל 3 התווסף לספר החוקים של מדינת ישראל כבר בשנת 1984 – אך ב-27 השנים שחלפו מאז הוא בעיקר העלה אבק; כיום הוא מיושם רק ב-31 יישובים ברחבי הארץ, המוגדרים עניים – ובהם בעיקר ישובים חרדיים וערביים. לפי עיקרי הרפורמה שהוכרזה, יוקמו כ-2,000 גני ילדים חדשים, מתוכם כ-1,500 כבר בשנה הקרובה. המהלך יאפשר, הלכה למעשה, להוריהם של 117 אלף ילדים שכבר נמצאים בגנים ציבוריים לחסוך את התשלום לגנים, וכן יאפשר מסגרת חינוכית "חינמית" עבור 80 אלף ילדים שכיום לא משויכים לשום מסגרת חינוכית ציבורית.

משרד החינוך כבר החל את ההיערכות לרפורמה; כעת עוסקים שם בקבלת הרשאות בנייה, בשלב זה ל-500 גני ילדים שייבנו בשלב הראשון, וכן באיתור 1,500 גננות חדשות שסיימו זה עתה את הליך הכשרתן. בין אם ייאלצו הרשויות המקומיות לשאת בעול הכספי ובין אם לא, מעורבותן תתחייב בהבשלת המהלך – הן אלו שיהיו אחראיות להרשמה לגנים, וכן בהקצאת הקרקעות לבנייתם.

חוק חינוך חובה חינם - כותרות אחרונות
נתניהו מבטיח: ”חינוך חינם מגיל 3 כבר ב-2012”
דו”ח ועדת טרכטנברג: המסקנות העיקריות
הורים הפגינו בתל אביב: דורשים חינוך חינם

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully