וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן נטש טקס בגלל שירת נשים: "לא מתנצל"

נערות ששרו בחנוכת אגף חדש לילדים בבית החולים קפלן, גרמו לסגן שר הבריאות לצאת מהאולם. "יש הוכחה שנתתי לנשים לעלות ושאין הדרת נשים. עוד יבקשו ממני לקצץ את הזקן"

נמרוד סונדרס

(באדיבות "רדיו קול ברמה")

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אישר הבוקר (רביעי) כי נטש טקס חנוכת אגף חדש בבית החולים קפלן ברחובות בגלל שירת נשים. ב"ידיעות אחרונות" פורסם היום כי ליצמן עזב את הטקס שהתקיים ביום שני, לאחר שלבמה עלו נערות מקהלת נווה-עוז מפתח תקווה. עוד דווח מפי נוכחים באירוע, כי הרב הראשי לישראל יונה מצגר שנכח אף הוא באירוע נשאר במקומו והיה עסוק בקריאת פרקי תהלים ממכשיר הטלפון הנייד שלו.

בראיון לתוכנית "שמונה עד עשר" ב"רדיו קול ברמה", אישר היום סגן השר ליצמן את הנסיבות שהובילו ליציאתו מהטקס והבהיר כי "אף אחד לא יכול להכריח אותי לבטל הלכה. הקו שלי אומר שלא משנה מה יהיה, אני יכול לעשות מה שאני רוצה. לא יכול להיות דבר כזה שמתחילים לרדת מתחת לרמה ואנחנו מכעיסים את החילונים. בשבוע שעבר ח"כ לבני תקפה אותי במליאת הכנסת על כך שסירבתי לאפשר לאישה לעלות על הבמה, והנה יש הוכחה שנתתי לנשים לעלות ושאין הדרת נשים".

כאשר השדרן מוטי לביא שאל מדוע סגן השר יצא מהטקס, השיב ליצמן כי "ההלכה אומרת שאסור לשמוע קול אישה ולא יכולים להתערבב בענייניי, כל זמן שאני בסדר, כפי שלא מתערבים בסדר יומם של שרים אחרים". כשנשאל מדוע הרב מצגר נותר על מקומו, השיב ליצמן כי "זה לא ענייני ואין בכוונתי להתנצל על כך שיצאתי".

ליצמן אף קבל על ה"עליהום" הציבור שעובר לאחרונה המגזר החרדי על רקע המחאה נגד הדרת נשים. הוא הביע חשש מההסלמה בדרישות כלפי החרדים ואמר כי "היום יגידו לי 'תעמוד ששרות נשים', מחר יגידו לי 'תן יד לנשים' ומחרתיים יגידו לי 'אתה סגן שר, אז נקצץ לך את הזקן'. הם מכריחים אותנו לקיים את אורחות החיים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully