וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: ניסו לחדש "כיבוש וול סטריט" - ופונו

חודש וחצי אחרי פינוי מאהל המחאה החברתית בפארק זוקוטי במנהטן ניסו כמה מאות מפגינים לחדשו בליל השנה החדשה - עד שהמשטרה סגרה את המסיבה. המפגינים מבטיחים: "לא הולכים לשום מקום"

הניסיון לחדש את מאהל המחאה הסתיים במהרה: כוחות משטרה גדולים התעמתו הלילה (ראשון) עם כמה מאות מפגינים מתנועת "כיבוש וול סטריט" במנהטן, שמעט לפני חצות, בעת הספירה לאחור לקראת השנה החדשה, פרצו לשטחו של פארק זוקוטי בדרום מנהטן, במטרה להקים שם מחדש את מאהל המחאה שזכה לשם "כיכר ליברטי".

הפארק העירוני הזעיר היה הלב הפועם של תנועת המחאה החברתית שהתרחבה מאז ספטמבר למאות ערים בארצות הברית, עד שפונה על ידי המשטרה לפני חודש וחצי. הלילה, לראשונה מאז הפינוי, ניסו המפגינים לחדש אותו: הם פירקו את המחסומים, נכנסו לפארק וחגגו בו את תחילת השנה החדשה כשהם מבטיחים להמשיך ו"לכבוש את וול סטריט".

עימותים בין משטרת ניו יורק למפגינים שניסו להקים מחדש את מאהל המחאה של "כיבוש וול סטריט" בפארק זוקוטי בליל השנה החדשה, 1 בינוא1 2012. AP Photo/Stephanie Keith, AP
המפגינים מתעמתים עם המשטרה, הלילה בפארק זוקוטי/AP, AP Photo/Stephanie Keith

אולם החגיגות נמשכו זמן קצר בלבד. בתוך זמן קצר הגיעו למקום מאות שוטרים, שאליהם נלוו בכירים במשטרת ניו יורק. בשלב זה החלו חלק מהמפגינים בצעדת מחאה במעלה שדרת ברודוויי, כשהם חוסמים את השדרה ואחריהם דולקים השוטרים שניסו לפנות אותם מהכביש. בתום שעה של מאבק, פונה הפארק סופית.

במהלך הפינוי נרשמו מספר תקלות אלימות, הן מצד השוטרים והן מצד המפגינים. בסופו של דבר התפזר הקהל, ובמשטרה הבטיחו לפתוח את הפארק לציבור בתשע בבוקר. עם זאת, במשטרה הבהירו כי לא ירשו למפגינים להקים שוב אוהלים או מבני קבע בשטח הפארק ולשהות בו במהלך הלילה.

עימותים בין משטרת ניו יורק למפגינים שניסו להקים מחדש את מאהל המחאה של "כיבוש וול סטריט" בפארק זוקוטי בליל השנה החדשה, 1 בינוא1 2012. AP
"המפגינים לא יעזבו את העיר הזו עד שלא יינקטו צעדים קונקרטיים לסגירת הפער בין ה-1% ל-99%"/AP

כמה שעות לפני הניסיון לחדש את המאחז בכיכר, קיימו מאות מאנשי תנועת "כיבוש וול סטריט" הפגנה בסמוך למקום, בכיכר דוארטה, בה ציינו שלושה חודשים להקמת התנועה. "התנועה הזו הוקמה למען מעמד הפועלים ומעמד הביניים", אמר בעצרת חבר מועצת העירייה, ידניס רודריגז, "והיא לא הולכת לשום מקום. המפגינים לא יעזבו את העיר הזו עד שלא יינקטו צעדים קונקרטיים לסגירת הפער בין ה-1% ל-99%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully