וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ביד ושם: "השימוש בטלאי צהוב - זילות השואה"

טל שלו ופנחס וולף

1.1.2012 / 8:37

אחרי שילדים הולבשו במדי אסיר וענדו טלאי צהוב במהלך הפגנת החרדים בירושלים, נשמעו דברי ביקורת חריפים. ברק: "זו חציית קו אדום שאסור למנהיגות החרדית, שרובה אחראית, להשלים איתו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

במוסד ההנצחה לזכר השואה "יד ושם" הגיבו הבוקר (ראשון) בחריפות בעקבות השימוש שנעשה אמש בסמלי השואה במהלך הפגנת החרדים בירושלים. במהלך ההפגנה שהתקיימה בכיכר השבת בשכונת מאה שערים בירושלים ובה מחו מאות כנגד "הדרת חרדים", נראו מספר אברכים שענדו טלאי צהוב וכמה ילדים שהולבשו במדי אסיר, כשגם לבגדיהם הוצמד טלאי צהוב. מטרת המיצג הייתה להשוות בין מצבם של החרדים לתנאי היהודים במחנות הריכוז.

יו"ר "יד ושם" אבנר שלו אמר הבוקר לגלי צה"ל כי "יש כאן פגיעה בניצולים וגם בזיכרון, שגורם לזילות השואה. זה פסול מכל בחינה שהיא. כמה שאנחנו יכולים לעקוב אחר מלחמות ופילוגים, השימוש הזה בשואה הוא בלתי מתקבל על הדעת ופוגע בערכים יהודיים יסודיים. מאוד חבל שאנשים שמנסים להציג יהדות, משתמשים בדרך הפסולה הזאת".

מה דעתכם על השימוש בטלאי הצהוב? הצביעו בפייסבוק

גם במערכת הפוליטית נשמעו הבוקר תגובות נזעמות בעקבותה שימוש בסמלי השואה. שר הביטחון ויו"ר מפלגת העצמאות אהוד ברק אמר כי "מדי אסירים וטלאים צהובים כתוב 'יהודי' בגרמנית, אלה דברים מזעזעים ומחרידים".

ברק הוסיף כי "השימוש בטלאי הצהוב וילדים קטנים המניפים את ידיהם לכניעה זו חציית קו אדום שאסור למנהיגות החרדית, שרובה אחראית, להשלים איתו. עליה לעקור את התופעות האסורות הללו ולוודא שלא יחזרו עוד". ח"כ יואל חסון (קדימה) הודיע הבוקר כי בכוונתו לפעול כבר השבוע להעלאת הצעת חוק שתאסור שימוש בסמלים נאציים ובכינוי "נאצי", שהעונש בגינם יגיע עד לחצי שנת מאסר וקנס של 100 אלף שקלים.

ח"כ חסון החליט להעלות את הצעת החוק בעקבות מה שהגדיר כ"שימוש הציני ומעורר הבחילה של הקיצונים שהפגינו אמש בשכונת מאה שערים". לדבריו, "אמש היינו עדים למחזה ציני ושפל מצד אותם קיצונים שיורקים על ילדות ומקלסים חיילות, אך ורק בגלל היותן נשים וכחלק ממחאתם עשו שימוש בסמלים מתקופה אפלה מההיסטוריה של העם היהודי. יש לאסור בחוק שימוש בסמלים נאציים, כדי שתופעות כאלו לא ייראו במחוזותינו".

גם חברת הכנסת רונית תירוש הביעה זעם על השימוש בסמלי השואה בהפגנת החרדים בירושלים. לדבריה, "השימוש הציני בילדים בהפגנת החרדים למיצג חי לדימוי שואה הוא מעשה בזוי ופרובוקציה נוראית. ההשוואה בין מה שעברו יהודי הגטאות על ידי השלטון הנאצי לבין החיים הטובים אותם חיים החרדים בישראל היא השוואה מכוערת ומנותקת מהמציאות. כנראה שאותם הורים שמנצלים את ילדיהם בצורה הזו אינם מכירים את ההיסטוריה וראוי שיתביישו".

עוד באותו נושא:
החרדי שקרא לחיילת "פרוצה" ישתחרר ממעצר
הפגנת חרדים "נגד ההסתה"; ילדים עם טלאי צהוב
מאות חרדים יידו אבנים ושרפו פחים בבית שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully