וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה אישר הסנקציות על הבנק המרכזי של אירן

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, חתם על החוק שמחיל סנקציות על גופים שיסחרו עם הבנק המרכזי בטהרן, אך מתיר לו ליישם את הסנקציות באופן פרטני. "החוק יפגע ברווחי מגזר הנפט האירני"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה חתם הערב (שבת) על חוק חדש הכולל סנקציות חדשות על הבנק המרכזי של אירן, צעד מנו נמנעו עד כה מעצמות המערב מחשש לזינוק במחירי הנפט. הבית הלבן הודיע כי החוק קובע סנקציות על מוסדות פיננסיים שיעשו עסקים עם הבנק האירני.

לאובמה שמורה הסמכות להחיל את הסנקציות באופן פרטני על בנקים שסוחרים עם הבנק המרכזי בטהרן, והן תוכננו כך שייפגעו בהכנסות האירניות מנפט, מבלי לגרום לשיבושים בענף האנרגיה בעולם, הוסיף בכיר אמריקאי בעילום שם. הוא אף ציין כי האסטרטגיה האמריקאית מול אירן לא השתנתה באופן מהותי.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בהצבעת אמון בפרלמנט על מינוי שר חוץ, 30 בינואר 2010. Vahid Salemi, AP
מגבירים את הלחץ על אחמדינג'ד/AP, Vahid Salemi

בתחילת החודש אישר הסנאט האמריקאי הטלת סנקציות מחמירות על הבנק המרכזי של אירן, אך עשה זאת בניגוד לעמדת הבית הלבן. הסנאט פעל למרות אזהרות ממשל אובמה, לפיהן איומים על ידידותיה של ארצות הברית לבל יעשו עסקים עם אירן עלולים לפגוע בניסיונות לבודדה. הסנקציות שאושרו הערב על ידי אובמה מבטאות גם התחשבות בעמדה זו, ומותירות כאמור בידי הנשיא את האפשרות להחילן באופן פטרני.

כיום אוסרת ארה"ב על הבנקים שלה עצמה לפעול בשיתוף עם הבנק המרכזי של אירן, כך שהסנקציות שאושרו מכוונת למעשה כלפי בנקים זרים, שכן מי מהם שיבחר להמשיך ולעשות עסקים עם אירן לא יורשה לפעול במערכת הכלכלית האמריקאית.

עוד בנושא
ארה"ב: הסנאט אישר סנקציות חריפות נגד אירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully