וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת חרדים "נגד ההסתה"; ילדים עם טלאי צהוב

אחרי שהציבור החרדי עמד מול גל של טרוניות בנושא הדרת נשים, התכנסו מאות מפגינים בכיכר השבת בירושלים כדי למחות על "התקפת היקום הציוני". אברכים וילדים ענדו טלאי צהוב

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות שוטרים התפרסו אמש (שבת) בכיכר השבת בשכונת מאה שערים בירושלים, בה נערכה עצרת מחאה של רבני העדה החרדית. החרדים הפגינו על מה שהם מכנים "ההסתה נגד הציבור החרדי בתקופה האחרונה". בין מאות החרדים שהגיעו לעצרת המחאה נצפו אברכים שעונדים טלאי צהוב וכמה ילדים שהולבשו במדי אסיר, כשגם לבגדיהם הוצמד טלאי צהוב.

חרדים מפגינים בכיכר השבת ועונדים טלאי צהוב. עומר מירון
ילדים במדי אסיר בהפגנת החרדים/עומר מירון

במודעות שנתלו ברחבי העיר תחת הכותרת "כולנו בני עם אחד" נכתב בין היתר: "בימים אלו משתולל היקום הציוני בהתקפה חסרת תקדים על הציבור החרדי, 'המואשם' בשמירת כללי הצניעות והקדושה כפי הנדרש בהלכה, על הפרדה באוטובוסים, בפתחי בתי הכנסת הומי אדם ועל אי הסכמתו שבתוככי שכונתו החרדית המובהקת ימוקם בית הספר דתי-לאומי לבנות, שבלבושם הלא צנוע, בלשון המעטה, מכאיב ופוגע בתושבים, ששילמו ממיטב כספם על מנת לגור בחממה היהודית הרחק מהפרהסיה החילונית-חולנית המצרה את צעדיו של ירא ה'".

במודעות שנתלו בירושלים בימים האחרונים קראו מארגני העצרת לבוא ולהפגין נגד מעצרם של משה פרידמן שמואשם בתקיפת צוות של ערוץ 10 ושלמה פוקס, המואשם בהטרדה מינית של חיילת, לאחר שקרא לה "פרוצה". בנוסף לכך, המפגינים בעצרת מביעים תמיכה בפעיל משמרת הצניעות, שמואל ויספיש, שיחל לרצות מחר מאסר של שנתיים, לאחר שהורשע בשורה של מעשי אלימות.

השימוש בסממנים מהשואה בקרב חלק ממשתתפי ההפגנה הוביל לביקורת חריפה במערכת הפוליטית. יו"ר האופוזיציה ציפי לבני התייחסה לנושא, באומרה כי "עם כל הכבוד לזכותם של קבוצות בעולם החרדי להפגין, לשים טלאי צהוב על ילדים זו פגיעה קשה בזכרון הנספים בשואה, שנאלצו כולם, חילונים וחרדים, לשים את הטלאי בגטו בדרכם להשמדה, ואין שום מחאה בעולם שיכולה להצדיק את זה. גם בתוך הויכוח שאנחנו מנהלים יש גבולות שאסור לחצות אותן", פרסמה לבני בעמוד הפייסבוק שלה. היא הוסיפה כי "נוער הגבעות שקרא לקציני צה"ל נאצים ועכשיו החרדים עם הטלאי חוטאים לזכרון השואה ולמהותה של מדינת ישראל. אני מקווה שראשי הציבור החרדי יוקיעו את המעשים, כי הם פוגעים במכנה המשותף שעדיין קיים בין כולנו".

ח"כ נחמן שי (קדימה) ביקר גם הוא את הסוגייה. "השימוש בתמונת הילד מגטו ורשה הוא חציית קו אדום. הניסיון לנכס את השואה למחאות והפגנות באשר הן הוא פסול מיסודו. חשוב לשמור את השיח הציבורי הישראלי נקי מפרובוקציות חסרות טעם שנועדו למטרות ציניות ואינטרסנטיות. בכוונתי להגיש הצעה לסדר היום על עצם השימוש בסמלי שואה ובילדים".

עוד בנושא:

דו"ח: זינוק של 66% במקרי הדרת נשים ב-2011
הרב הצבאי הראשי מגנה הדרת נשים בצה"ל
ביום חמישי בבית שמש: מאות חרדים יידו אבנים ושרפו פחים

(עדכון אחרון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully