וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: פתוחים לשיחות עם אירן

31.12.2011 / 14:48

דובר האיחוד לעניין מדיניות חוץ הגיב לדבריו של המתווך האירני בנושא הגרעין וקבע כי הם מוכנים להתחיל במשא ומתן ללא תנאים מקדימים מצד אירן: פתוחים לדיונים על צעדים בוני אמון

ניסיון התקרבות בין טהרן למערב? על רקע התמרון הימי והאיומים על יכולתה של אירן לסגור את מיצרי הורמוז, נשמעו היום (שבת) קולות מצד המתווך האירני בנושא הגרעין, סעיד חלילי, לשוב למשא ומתן עם האיחוד האירופי בעניין.

האיחוד האירופי פתוח לשיחות משמעותיות עם טהרן, ללא תנאים מקדימים מצד אירן, מסר דובר האיחוד האירופי לעניין מדיניות החוץ, מייקל מאן. הדברים נאמרו בתגובה לדברי חלילי, מוקדם יותר היום שביקש לפתוח בשיחות רציניות עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון. "אנו ממשיכים בגישה הדו-מסלולית שלנו ופתוחים לדיונים רציניים על צעדים בוני אמון, ללא תנאים מקדימים מצד אירן", אמר דובר האיחוד והוסיף כי אשטון כתבה לחלילי כבר בחודש נובמבר, אך לא נענתה עד עתה.

שגריר אירן לגרמניה, עלירזא שיח' אטר, אמר מוקדם יותר היום כי חלילי מתעתד לכתוב לשרת החוץ של האיחוד האירופי על מנת להבהיר לה את מוכנות טהרן לשיחות גרעין חדשות. השגריר אמר כי "חלילי ישלח בקרוב מכתב לקתרין אשטון על מתכונת המשא ומתן ... השיחות החדשות יערכו בשיתוף כוחות מרכזיים", כך דווח בסוכנות הידיעות האירנית מהר (Mher).

אירן הכחישה ניסוי טילים ארוכי טווח

מוקדם יותר היום הכחיש מפקד הצי הימי האירני הבכיר, מחמוד מוסווי, בטלוויזיה האירנית את הדיווחים לפיהם בוצע ניסוי בשיגור טילים ארוכי טווח במסגרת התמרון הימי. מוסווי מסר כי "הניסוי בשיגור הטילים יבוצע בימים הקרובים".

לפי דיווחים קודמים מסוכנות הידיעות פארס (FARS) אירן ביצעה הבוקר ניסוי שיגור טילים ארוכי טווח כחלק מהתמרון הימי "וולאיט-אי 90" שהיא מקיימת בעשרת הימים האחרונים. ניסוי שיגור הטילים בימים הקרובים מתרחש בסמוך להתבטאויות גורמים אירנים על יכולתה לסגור את המיצרים ולשתק את נתיב הייצוא העיקרי של הנפט למערב.

התמרון האירני בן עשרת הימים מתקיים במיצרים שבין אירן לעומאן, ואשר רוחבם כ-6.5 קילומטרים בלבד. הם משמשים, הלכה למעשה, כנתיב היחידי לייצוא עבור שורת יצרניות נפט וגז טבעי מרכזיות – עירק, כווית, קטאר, בחריין ואיחוד האמירויות. גם עבור ערב הסעודית, זהו נתיב הייצוא העיקרי (אף שיש לה גם גישה לים סוף). לפי נתונים בינלאומיים, כשליש מהנפט הנפוץ בעולם בדרך הים, עובר דרך מיצרי הורמוז.

עוד בנושא:
אירן מכחישה כי ביצעה ניסוי טילים ארוכי טווח
הכנות אירן לשיגור טילים ארוכי טווח כחלק מהתמרון במפרץ הפרסי
ארה"ב: "לא נסבול כל הפרעה לתנועת סחורות במפרץ הפרסי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully