וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרת נשים בצבא: הרבצ"ר מגנה ויערוך כנס חירום

הרב הצבאי הראשי תת-אלוף רפי פרץ אמר כי אפליית נשים מנוגדת להלכה. הוא התחייב להילחם בתופעה: "מחדלי בית שמש לא יהיו בצה"ל". הרמטכ"ל גנץ הורה לערוך כנס חירום עם רבני היחידות

על רקע אירועי השבוע האחרון והתגברות תופעת הדרת הנשים, הורה היום (שישי) הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, לרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, לערוך כנס חירום עם רבני היחידות ביום ראשון. במקביל, שיגר פרץ אמש אגרת למפקדי צה"ל בה גינה נחרצות את אפליית הנשים, והכריז כי היא מנוגדת להלכה היהודית. פרץ אף התייחס למקרי אפליית הנשים בצבא והתחייב למנוע אותם בעתיד.

פרץ מסר כי האירועים האחרונים "אינם מוסריים, אינם תואמים את דרך צה"ל ואת ערכיו ועומדים בניגוד מוחלט לרוח היהדות. רוח ההלכה היהודית אינה מאפשרת בשום אופן אפליה או פגיעה בנשים, על כל רקע ועל שום ביסוס". לדבריו, "פקודות הצבא, הן ורק הן, מכתיבות את אופיו של הצבא ואת האווירה השוררת בו, וקובעות מה יש לעשות במקרים השונים. מהיכרותי עם פקודות אלו, אני יודע בוודאות כי הן אינן מותירות כל מקום לאפליה לרעה של נשים". פרץ גם ציין כי הוא "פועל לכך שלא יחלחלו לתוך הצבא רעיונות קיצוניים ומוטעים המהווים רקע לאירועי אפליית נשים בחברה הישראלית".

בהתייחסו למקרים האחרונים בבית שמש, כמו ההתנכלויות לנעמה מרגוליס בת ה-8, כתב פרץ כי "ילדה קטנה השרויה בפחדים בעטיו של קוד לבוש שונה במעט, הפרדת מדרכות על רקע מגדרי וכפייה דתית, עומדים בניגוד מוחלט לרוח היהדות". "מחדלי בית שמש לא יהיו בצה"ל", הוסיף.

אפליית נשים - סיקור מיוחד בוואלה!
מאות חרדים יידו אבנים ושרפו פחים בבית שמש
שופט שלום בירושלים: "הדרת נשים - הבלטה של התקשורת"
חרדי קרא לחיילת באוטובוס בירושלים "פרוצה" ונעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully