וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף חוליית משגרי רקטות בעזה, פלסטיני נהרג

ניר יהב

30.12.2011 / 7:48

חיל האוויר סיכל ניסיון של חוליה פלסטינית לשגר רקטות לעבר מערב הנגב. מדובר בחוליה ששיגרה רקטות לעבר יישובי עוטף עזה בימים האחרונים. הפלסטינים מדווחים על הרוג וחמישה פצועים

כלי טיס של חיל האוויר סיכל הבוקר (שישי) ניסיון של פלסטינים לשגר רקטות לעבר מערב הנגב. בצה"ל אומרים כי זוהתה פגיעה בחוליה הפלסטינית וכי מדובר בחוליה שביצעה ירי של רקטות לעבר יישובי עוטף עזה בימים האחרונים. הפלסטינים מדווחים כי בתקיפה נהרג אדם אחד וחמישה נוספים נפצעו. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

מקורות פלסטינים דיווחו כי בתקיפה נהרג מואמן אבו דף, פעיל חמוש בארגון האיסלמי-הקיצוני "צבא האיסלם". ההרוג התגורר בשכונת זייתון בעזה והוא אחיו של עבד אל-מועטי אבו דף, מפקד בכיר לשעבר בזרוע הצבאית של חמאס, שנהרג לפני מספר שנים במהלך אימון צבאי. בתקיפת חיל האוויר נפצעו כאמור גם חמישה חקלאים, שניים מהם במצב קשה והם הועברו לקבלת טיפול בבית החולים שיפא בעזה. ארגון "צבא האיסלם" הוא אחד משלושת הארגונים שחטפו את החייל גלעד שליט ב-2006, והוא מזוהה עם ארגון אל-קאעדה.

ביום שלישי ביצעו כלי טיס של חיל האוויר תקיפה כפולה בשטחי הרצועה. בתקיפה הראשונה חוסל עבדאללה תלבאני, פעיל של הג'יהאד האיסלמי. בתקיפה נוספת שבוצעה לאחר כשעתיים נפגעו חמישה אזרחים פלסטינים מירי של חיל האוויר. בצה"ל אמרו כי בתקיפה השנייה נפגע ג'יפ, שנוסעיו היו מעורבים בפעילות טרור. מיד לאחר התקיפה השנייה בעזה, שוגרה רקטת קסאם לעבר מערב הנגב, אולם היא התפוצצה בשטחי הרצועה.

ביום רביעי אמר מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה טל חרמוני, כי חמאס חופר מנהרות לשטח מדינת ישראל כדי לחטוף חיילים. לדבריו, "סוגיית האיום התת-קרקעי עדיין קיימת בגזרה שלנו. המנהרות מאפשרות להם להגיע אלינו בצורה טובה יותר ומהירה. אנחנו מעריכים שחמאס נערך שוב לחטוף חיילים. אנחנו יודעים שהם חופרים מנהרות (לשטח מדינת ישראל) יום-יום, אבל אנחנו גם יודעים להפעיל מודיעין שיאתר אותם".

עוד בנושא:

ביום שלישי: תקיפה כפולה של חיל האוויר בעזה
בתחילת החודש: חוסל פלסטיני שתכנן פיגוע בגבול המצרי
קולות בממשלה: לשקול פעולה צבאית ברצועת עזה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully