וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הכריזה: נשלח אדם אל החלל בתוך חמש שנים

נפל דבר בחקר החלל העולמי: ממשלת סין פרסמה נייר עמדה ובו תוכנית חומש, הכוללת היערכות להקמת תחנת חלל ושיפור כל המערך הטכנולוגי של סוכנות החלל שלה, לצד מחקר שיתמקד בירח

סין הכריזה אתמול (חמישי) על תוכנית חלל חדשה: בתוך חמש שנים - עד סוף 2016 - היא מתכננת לשגר חלליות מאוישות ובלתי מאויישות, ותיערך להקמת תחנת חלל.

בנייר העמדה שפרסמה הממשלה הסינית, נכתב כי סין תמשיך לחקור את הירח, לאסוף ממנו דגימות ולקדם מחקרים אודות כוכבים, אסטרואידים והשמש, וכן תשפר את כני השיגור שלה, הציוד השלה, המשדרים ומערכות הניווט בחלליות. תוכנית החלל של סין התקדמה רבות בשנים האחרונות, למרות שהיא מפגרת אחרי הטכנולוגיות והניסיון של ארצות הברית ורוסיה בתחום זה. מנהל סוכנות החלל האמריקאית נאס"א שביקר בסין במסגרת שיתוף פעולה בין שתי המדינות, אמר כי "סין וארצות הברית ימשיכו את הדיאלוג ביניהן בתחום החלל".

בשנת 2003 הפכה סין למדינה השלישית, בנוסף לארצות הברית ורוסיה, ששיגרה אדם לחלל. בשנת 2007 סין שיגרה לראשונה מכשיר בדיקה ירחי, שהסתובב סביב הירח כדי לאסוף מידע ולהשלים מתאר של מפת הירח. לפני כחודשיים סין הפכה למדינה השלישית שמצליחה לעגון בחלל, דבר שקידם באופן משמעותי את המחקר שלה בתחום.

עוד בנושא
לפני שלושה שבועות: התגלה כוכב לכת "תואם כדור הארץ"
היסטוריה לסין: עגינה מוצלחת בחלל, בדרך לתחנה מאוישת
צפו: נאס"א שיגרה למאדים רכב חלל בלתי מאויש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully