וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמת חקיקה בלוס אנג'לס: פורנו - רק עם קונדום

ההצעה תובא ביוני למשאל בין תושבי העיר, בה פועלת תעשיית הסרטים למבוגרים הגדולה בעולם. המתנגדים: "מי ירצה לראות סרט עם קונדום? זה רק יבריח את התעשייה מהעיר ויסכן את המשתתפים"

יוזמת חקיקה שתחייב את כל שחקני הפורנו בלוס אנג'לס - העיר בה פועלת תעשיית הפורנוגרפיה הגדולה בעולם - להשתמש בקונדומים בזמן עבודתם, תובא למשאל בין תושבי העיר בחודש יוני - כך הוחלט השבוע בעירייה, לאחר שנים שבהם טענו גורמים שונים כי התעשייה המגלגלת מיליארדי דולרים נגועה לאורכה ולרוחבה במחלות מין קשות. לפי הודעת הקרן למלחמה באיידס, יוזמי הצעת החוק הצליחו לאסוף 71,000 חתימות בעד החוק, הרבה יותר מה-41,000 הדרושות כדי להביא חוק למשאל בין תושבי העיר.

מפגינים תובעים לחייב שימוש בקונדומים בסרטים פורנוגרפיים, לוס אנג'לס, יוני 2004. David McNew, GettyImages
מפגינים בלוס אנג'לס קוראים לחייב את תעשיית הפורנו להשתמש בקונדומים/GettyImages, David McNew

"אלפי מחלות מין מסתובבות בתעשייה", הסביר מייקל וויינסטיין, נשיא הקרן ואחד מיוזמי ההצעה, שהשווה את יוזמת החקיקה לרגולציה שננקטת בתחומים אחרים הקשורים לבריאות הציבור, כגון האיסור על עישון במקומות ציבוריים או הפיקוח על ההיגיינה במכוני עיסוי. "פשוט לא רצו עד עכשיו להתעסק בנושא הזה כי נגעלו ממנו, כי זה סקס ופורנו".

רוב מוחלט של סרטי הפורנו הנעשים כיום מצולמים ללא קונדומים, והדעה הרווחת בתעשייה גורסת כי שימוש בהם "יהרוס את הפנטזיה" ויהפוך את הסרטים לאטרקטיביים פחות בעיני הצרכנים. לפיכך, בתעשיית הפורנו מתנגדים לחוק נחרצות.

"ההיסטוריה לימדה אותנו שניסיונות להגביל בחקיקה התנהגות מינית בין אנשים בוגרים פשוט אינם עובדים", אומרת דיאן דיוק, מנהלת "קואליציית חופש הביטוי", הארגון המאחד את תעשיית הסרטים למבוגרים. "התוצאה העיקרית של חוק כזה תהיה דחיקתה של התעשייה אל מחוץ לעיר - מה שיהפוך אותה בסופו של דבר להרבה פחות בטוחה עבור המשתתפים בסרטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully