וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס תהה: האם ארה"ב מדביקה מנהיגים בסרטן?

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז הייתה למנהיגה החמישית בדרום אמריקה לחלות השנה בסרטן. נשיא ונצואלה סבור ש"זה מאוד מוזר. ייתכן שהם פיתחו טכנולוגיה כזו. אני רק מהרהר בדבר"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

הוגו צ'אווס שובר שוב את כל שיאי ההאשמות המופרכות. מה עומד מאחורי גל הגידולים הממאירים שתוקף בחודשים האחרונים מנהיגים בדרום אמריקה? אם תשאלו את נשיא ונצואלה הצבעוני, ייתכן שהתשובה היא ארצות הברית. בדברים שנשא אתמול (רביעי) בבירה קראקס, לאחר שנודע כי נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז-קירשנר, חולה גם היא בסרטן, העלה צ'אווס - שבעצמו מחלים מהמחלה - את האפשרות שבארה"ב פותחה שיטה ביולוגית שבעזרתה "נפטרים" האמריקאים ממנהיגי מדינות שאינם מיישרים עמם קו.

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס עם נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז קירשנר, 2 בדצמבר 2011. רויטרס
אחוות הסרטן. צ'אווס עם פרננדז, התחילת החודש/רויטרס

בדברים שנשא בטקס לרגל סוף השנה האזרחית, סיפר צ'אווס כי שוחח עם פרננדז בעקבות הבשורה הקשה, והתרשם ש"מצב רוחה טוב" למרות התאים הסרטניים שהתגלו בבלוטת התריס שלה. "אנחנו בטוחים שהיא תחיה ותנצח", אמר. "כריסטינה, הדבר האחרון שאיחלתי לך הוא הצטרפות למועדון מנצחי הסרטן. אבל ברוכה הבאה, ותנצחי אותו".

לאחר מכן, עבר צ'אווס לספקולציות: "מאוד קשה להסביר, לפחות מבחינת חוקי ההסתברות, את מה שקורה לכמה מאיתנו באמריקה הלטינית. מכל מקום, זה מוזר. מאוד מוזר. לא הייתי רוצה לצאת בהאשמות, זה יהיה דבר פזיז, אבל האם זה יהיה מוזר להניח שהם פיתחו טכנולוגיה שמחדירה סרטן, ואיש לא ידע על כך עד עתה? ואם נגלה על כך בעוד 50 שנה, או מי-יודע-כמה שנים? איני יודע. אני רק מהרהר בדבר, אבל זה בהחלט מאוד מאוד מוזר, שכולנו חלינו בסרטן".

פרננדז וצ'אווס הם שניים מתוך חמישה מנהיגי אמריקאים שחלו בסרטן בתוך כמה חודשים. שלושת האחרים ברשימה הם נשיא פרגוואי, פרננדו לוגו; נשיאת ברזיל, דילמה רוסף; ונשיא ברזיל הקודם, לולה דה סילבה. פרננדז סובלת מקרצינומה פפילרית, הסוג הנפוץ ביותר של סרטן בלוטת התריס. נמסר כי כל בדיקותיה העלו כי הגידול טרם שלח גרורות מחוץ לבלוטה, שתוסר בניתוח, וסיכויי ההחלמה שלה מצוינים. היא אף לא תזדקק ככל הנראה לטיפול כימותרפי או הקרנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully