וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בלוב: הזהב האבוד של קדאפי נמצא במדבר

ניר יהב

26.12.2011 / 17:16

מאז מות הרודן, שהונו הוערך ב-200 מיליארד דולר, נערכו חיפושים בניסיון למצוא לפחות מעט ממה שהותיר. היום דווח כי בדרום המדינה נמצאו 80 מיליון אירו ו-20 טונות זהב, קבורים באדמה

האוצר של קדאפי נמצא במדבר: כלי תקשורת בלוב דיווחו היום (שני) כי בעיר המדברית זלה, הנמצאת בדרום המדינה, נמצא מחבוא תת-קרקעי שבו נקברו 80 מיליון אירו במזומן ועוד 20 טונות של זהב (אם מדובר בזהב טהור, ניתן להעריך את שוויו במעט יותר ממיליארד דולרים, לפי מחיר הזהב העולמי - נ.י.). לפי הדיווחים, הזהב והכסף שייכים לשליט המנוח מועמר קדאפי ולקרוביו. "האוצר הוחבא בעת שקדאפי ואנשיו נמלטו מהמורדים", נכתב באחד הדיווחים. לא הוסבר מי בדיוק מצא את האוצר, ובידי מי הוא נמצא כעת.

הונו של הרודן, ששלט במדינה יותר מ-40 שנה, הודח באוגוסט השנה בהפיכה ונהרג זמן קצר לאחר שנלכד בידי המורדים באוקטובר, הוערך על ידי גורמים רשמיים במדינה בכ-200 מיליארד דולר. לפי ההערכות, האוצר שאותר במדבר הוא רק חלק קטן מהונו האישי של קדאפי. לא ברור היכן הוא החביא את רובו, אך על פי דיווחים שונים שנפוצו מאז הדחתו, ההון הוחזק בחשבונות ברחבי העולם והושקע בנכסים - ואת רובו לא ניתן לאתר עוד. עם זאת, נפוצו גם לא מעט שמועות על כך שלפחות חלק מההון הוחזק במזומן ובזהב, והוסתר במדבר - להן נמצא כעת אישוש.

בשבועות האחרונים נפוצו מספר דיווחים על החיפושים שנערכו במדבר אחר "האוצר" של קדאפי, בהם היו מעורבים ככל הנראה גורמים שונים ומשונים. בין היתר, דיווחו לפני כשבוע כלי תקשורת ערבים כי ניז'ר, הגובלת בלוב מדרום, עצרה שני לובים שניסו להסתנן לשטחה כשהם חמושים בכלי נשק ובמערכות תקשורת מתקדמות. בחקירתם, לפי הדיווחים, הודו כי נשכרו בידי חברת אבטחה אמריקאית לחפש את האוצר של קדאפי.

עוד בעקבות ההפיכה בלוב:
שר ההגנה האמריקאי בלוב: "יש עוד עבודה לעשות"
אחרי נפילת קדאפי: יהודי לוב רוצים לחזור למולדת
עיישה קדאפי לא מוותרת: "אבא לא עזב, הוא בתוכנו"

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully