וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אטיאס: האשמת כלל החרדים בהדרת נשים - הסתה

שר הבינוי והשיכון מש"ס התייחס לנושא שבלב השיח הציבורי ואמר כי נעשית הכללה לגבי הציבור החרדי וכי התופעה קיימת רק בהיקף קטן. על אישור הבנייה בשטחים: "אין לירושלמים איפה לגדול"

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס (ש"ס), התייחס הערב (שבת) לנושא הדרת הנשים שזכה לאחרונה לשיח ציבורי רחב ואמר כי "החברה החרדית במוקד ההסתה בתקופה האחרונה". בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, הוסיף אטיאס כי נעשית הכללה לגבי הציבור החרדי. "כשעושים הכללה ולא מבדילים בין מאה שערים להר נוף או לרב עובדיה ובין 120 אלף בתי חרדים שלא מתנהלים ככה, הציבור רואה: 'החרדים מדירים נשים', זאת הכללה", אמר והוסיף כי הוא "מבין את כעסו של הציבור אם מדירים נשים כאילו שמבזים אותן". אך יחד עם זאת אמר כי "חלק זה הסתה, חלק זה פופוליזם וחלק זה בורות. זה חלק מהחיים של החברה החרדית".

לטענתו, בדיון על הנושא יש "חוסר הבנה וגם הסתה והרבה פילוג". בראיון נשאל אטיאס אם הוא מקבל את העובדה שהבנות שלו יישבו בירכתי האוטובוס ואמר כי "רוב התחבורה הציבורית החרדית לא מופרדת" וציין כי התחבורה שכן מופרדת היא כבר כך כמעט עשר שנים. לדבריו, בציבור החרדי יש 120 אלף בתי אב ורובם לא נוסעים בקווי המהדרין והדרת נשים לא קיימת "ברוב הקווים", אלא רק "בקבוצה קטנה".

בתגובה לכך שמשרד השיכון פרסם בשבוע שעבר מרכז לבניית אלף דירות בשטחים אמר אטיאס כי "האמריקאים לא הופתעו מיחידות הדיור שאישרנו לבנות. צריך להפסיק את הצביעות הזאת". לדבריו, "אין לירושלמים איפה לגדול, שחררנו דירות במזרח ירושלים בעקבות פניית הפלסטינים לאונסק"ו. האמריקאים לא נכנסו לתוך ההתלהמות הזאת". לצד זאת הבהיר אטיאס כי "מעולם לא קיבלנו החלטה בשביל להתגרות במישהו".

עוד באותו נושא:
משרד השיכון פרסם מכרז לבניית אלף דירות בשטחים
מנכ"ל ישיבות ההסדר: "שנשים ישירו - אבל לא ילחמו"
יונה מצגר: "התקשורת מנפחת את הדרת הנשים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully