וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ פרש - ויתמודד כעצמאי? "נגעל מהרפובליקנים"

24.12.2011 / 6:33

המיליארד המפורסם, שנחשב בעיני רבים לבדיחה, נעלב מחבריו למפלגה ש"הבריזו" מהעימות שרצה להנחות. הוא יכריע אם לרוץ לנשיאות ארה"ב אחרי שישודר גמר הריאליטי שהוא מנחה בטלוויזיה

רץ, מתלבט או שוב מותח את כולם? איל הנדל"ן ואיש הטלוויזיה דונלד טראמפ הודיע על פרישתו מהמפלגה הרפובליקנית. לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחודש נובמבר הקרוב, המהלך לא אמור להרתיע את הנשיא המכהן, ברק אובמה, אך עלול להוות איום מסוים על שבעת המועמדים הנותרים מהמפלגה הרפובליקנית, ולפגוע מעט באהדה אליהם.

טראמפ, שרק בחודש מאי הודיע כי אין בכוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות, טרם הודיע אם בכוונתו לרוץ כמועמד עצמאי. אתמול (שישי) הוא נרשם כמועמד עצמאי במדינת ניו יורק, עשרה ימים אחרי שכמה מחבריו - לשעבר - למפלגה הרפובליקנית הביכו אותו, כשסירבו להתמודד בעימות שהציע לארח.

דונלד טראמפ, איל נדל"ן שפרש מהמירוץ לנשיאות ארה"ב במפלגה הרפובליקנית. רויטרס
גם אם יחליט לרוץ לנשיאות, יוותרו לטראמפ חודשים ספורים בלבד כדי להזניק קמפיין/רויטרס

פרט לניוט גינגריץ' ולריק סנטורום, שאר המועמדים הרפובליקנים סירבו להתמודד בעימות שהיה אמור לארח טראמפ ב-27 בדצמבר. רשת ABC דיווחה מפי מקורב לטראמפ כי לא רק שאיש העסקים המפורסם נעלב מ"ההברזה", אלא שהוא גם "נגעל" מהדרך שבה המפלגה הרפובליקנית מתנהלת.

מדלג בין מפלגות מאז שנות ה-80

"מר טראמפ טוען כבר שנה, שאם הוא לא יהיה מרוצה מהמועמד הרפובליקני, הוא ישקול לרוץ כעצמאי", אמר אמש דוברו, מייקל כהן. לדברי כהן, שינוי השיוך המפלגתי בהחלט מבטא את זכותו של טראמפ ללכת בכיוון הזה. כהן אמר כי ההכרעה הסופית תתקבל אחרי שידור גמר תכנית "המתמחה" - הריאליטי שמנחה טראמפ, שתשודר בחודש מאי, כחצי שנה לפני הבחירות, זמן לא רב להזניק בו קמפיין.

זו לא הפעם הראשונה שטראמפ מדלג בין מפלגות: הוא נרשם כרפובליקני בסוף שנות ה-80, עבר למפלגה הדמוקרטית בשנת 2001, ו"חזר הביתה" ב-2009, רק כדי להתחרט שוב אתמול, ולהכריז שהוא "חסר שיוך". כפי שעשה במערכות הבחירות בשנת 2000 ובשנת 2004, מסתמן שרק ברגע האחרון יחשוף המיליארד האקסצנטרי, שמעולם לא נחשב כמועמד רציני, את כוונותיו האמיתיות.


רק לפני כמה חודשים טראמפ הודיע שלא יתמודד לנשיאות
ובינתיים, אובמה קורץ ליהודים: הסיוע לישראל - מובטח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully