וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מאיפה הגיע לאירן ציוד מעקב מודיעיני? מישראל

בסוכנות בלומברג דווח כי ציוד מעקב אחר פעילים באינטרנט הגיע מהחברה הישראלית אלוט לדנמרק, נארז מחדש ונשלח לאיש קשר באירן הידוע רק כ"חוסיין". לכאורה, הופר איסור הסחר עם טהרן

ציוד מתקדם המאפשר מעקב אחר פעילות באינטרנט שמקורו בחברה ישראלית, הגיעו לאירן דרך חברת הפצה שבסיסה בדנמרק. כך דיווחה הבוקר (שישי) סוכנות בלומברג. על פי הדיווח, החברה "אלוט תקשורת", שבסיסה בהוד השרון, שלחה את המוצרים לחברה הדנית, שם הסירו עובדיה כל סממן מזהה מהמוצר וארזו אותו מחדש. אז, נשלח הציוד למפיץ טכנולוגיה שלישי באירן, אדם המוכר לעובדי החברה הישראלית והדנית רק בשמו הפרטי – "חוסיין".

בישראל אמרו כי לא ידוע להם על כך שהמערכת , ששמה NetEnforcer, הגיעה לאירן. החרם על הסחר עם אירן, מדינת אויב, כשל במקרה זה אף שתיעוד של העסקאות זמין בדנמרק, כך על פי "בלומברג". המקרה משקף את הקושי לאכוף אמברגו על מדינות כמו אירן, כשהדבר אינו נוגע לנשק, אלא למערכות ומוצרים שונים.

"אלוט" הישראלית, חברה שמניותיה נסחרות בבורסת הטכנולוגיה האמריקאית נאסד"ק ובבורסה באחד העם, דיווחה על מכירות בשווי 57 מיליון דולר בשנה החולפת. היא מכרה את ה- NetEnforcer לחברה דנית ששמה RanTek A/S ואז, כך על פי עובדים לשעבר בשתי החברות, נשלח הציוד לאירן. כך קרה ללא הפרעה משנת 2006.

"איסור הסחר כולל הכל"

בכך, לכאורה, הופר איסור הסחר שמוטל על מגעים עסקיים עם אירן. "האיסור הזה כולל הכל", אמר גבריאל בר, מנהל המחלקה המזרח תיכונית במשרד התמ"ת. "ייבוא, ייצוא, ישיר או עקיף". חברה ישראלית אינה מורשה לסחור עם אירן בשום דרך". עם זאת, על פי בלומברג, שלושה אנשי מכירות בחברה הישראלית סיפרו כי היה ידוע היטב בתוך החברה שהתחנה הסופית של הציוד היא אירן.

מנגד, בכירים בחברה אמרו לסוכנות כי אין להם כל מידע על כך שהציוד מגיע לאירנים וכי הם בודקים את העסקאות שביצעה החברה הדנית. "אנו לא מאשרים שום עסקת מכירה לאירן", אמר ג'יי קליש, מנהל באלוט. לדבריו, אם המוצרים נשלחו לשם באמצעות החברה הדנית, "מדובר בהפרת החוזה עמנו". הוא הוסיף כי לחברה מאות מפיצים וכי קיים קושי לעקוב אחר תפוצת המוצרים, שכן רבים מהמשתמשים לא יוצרים קשר עם החברה לאחר שרכשו מוצר.

בסוכנות בלומברג מצאו כי התוכנה יכולה לשמש למעקב אחר דואר אלקטרוני, ואפילו להחליף את תוכנו. היא אף יכולה למנוע מפעילים להשתמש באינטרנט באופן אנונימי. קליש אמר כי הציוד מותאם לניהול תעבורה ברשת של חברות, ואין לו את היכולת לבצע פעולות מעקב נרחבות ברשת. בחברה הדנית סירבו להגיב. גורם בכיר במערכת הביטחון אמר כי "על פניו הנושא מדאיג מאוד".

ממשרד הביטחון נמסר כי המשרד החל בבדיקת הדיווח, ובהתאם למידע והפרטים שיתקבלו יוחלט על המשך דרכי הפעולה. לוואלה! חדשות נודע כי הממונה על הביטחון במשרד הביטחון והאגף לפיקוח על הייצוא הביטחוני החלו בבדיקת הפרטים שפורסמו בתקשורת הזרה.



בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully