וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: אי הקדמת הפריימריז בקדימה - משיקולים זרים

פנחס וולף

22.12.2011 / 17:21

בפגישה שקיים עם יושבת ראש קדימה, ציפי לבני, דרש מופז את הקדמת הבחירות הפנימיות, כדי "ליצור אלטרנטיבה לנתניהו". לבני ענתה לו: "דרישתך לפריימריז החלה למחרת הפסדך בפעם הקודמת"

חבר הכנסת שאול מופז (קדימה) דרש היום (חמישי) מיושבת ראש מפלגתו, חברת הכנסת ציפי לבני, להקדים את הפריימריז במפלגה. במהלך הפגישה בין השניים, אמר מופז כי "קדימה חייבת להיערך לבחירות. כל החלטה אחרת נובעת משיקולים זרים שאינם טובים לקדימה ומנוגדים לאחריות הלאומית שלנו כלפי הבוחרים. כדי שקדימה תוכל להעמיד אלטרנטיבה לממשלת נתניהו אין מנוס מהקדמת הפריימריז". עוד אמר מופז ללבני כי "עליך לגלות אחריות ולא לברוח ממנה, ולהגיע בהסכמה למועד קרוב ומוסכם לקיומן של הבחירות". בנוסף, דרש מופז להסכים על מנגנוני הבקרה שיבטיחו בחירות הוגנות, התחייבות לכבד את החלטת הבוחרים והתייצבות מאחורי מי שיבחר לעמוד בראש התנועה. לטענתו, לבני סירבה לספק לו התחייבות כזו.

לבני אמרה למופז בפגישתם כי "לא אתן למאבקים אישיים לפגוע בקדימה ולבוא על חשבון המאבקים שלה ברמה הלאומית. דרישתך לפריימריז התחילה כבר למחרת ההפסד שלך בפריימריז הקודמים. במיוחד בימים האלה, בהם אנחנו מנהלים מאבק על פני המדינה, אני מצפה ממך ומכל בכירי קדימה לעסוק במאבק המשותף מול מה שקורה במדינה במקום בעניינים אישיים בהם הציבור מאס. זאת הייתה ההבנה שהובילה להחלטת הסיעה להתמקד בפעילות המשותפת במקום להיגרר למאבקים אישיים ולשמחתי בשבועות האחרונים עסקנו בפעילות שחיזקה את קדימה כאלטרנטיבה מול הגל העכור שמובילה הקואליציה הזאת".

לבני הוסיפה כי "החלטתי תתקבל בראש ובראשונה מתוך ראיית טובת קדימה והאתגרים שבפנינו. בכל מצב קדימה תהיה ערוכה לבחירות כלליות מוקדמות כולל פריימריז וכפי שאמרתי בעבר בכוונתי להקדים את המועד הקבוע בתקנון לפריימריז. הפריימריז זה לא עניין אישי, זה עניין של כל קדימה, ולכן אדבר עם כל הח"כים האחרים שלנו לפני שאציג החלטתי ואודיע על המועד רק לאחר שאשלים את כל הפגישות ובהתאם למצב הפוליטי והכללי במדינה".

בתקופה האחרונה גובר הלחץ מטעם חברי כנסת ופעילי שטח על לבני להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה. באחת מישיבות הסיעה האחרונות הובילה לבני החלטה לפיה לא יערך דיון על הקדמת הפריימריז עד סוף מושב החורף של הכנסת, זאת בניגוד לעמדותיהם של חברי הכנסת שאול מופז, אבי דיכטר ומאיר שטרית. הסיעה קיבלה ברוב מוחלט את החלטת לבני, במטרה להתמקד בהמשך הפעילות להפלת ממשלת נתניהו. בכך למעשה ירדה מהפרק ההצעה להקדים את הפריימריז במפלגה.

למרות קבלת ההחלטה, הלחץ על לבני להקדים את הפריימריז לא נחלש, אך על פי חוקת קדימה יושבת ראש המפלגה היא היחידה שיכולה להחליט על הקדמת הבחירות הפנימיות.

עוד בנושא:

זעם בקדימה על לבני: ”המפלגה אינה דמוקרטית”
תגובה בפייסבוק של לבני: ”בעזרת ה’ יהרגו אותך
דיכטר: ”קדימה לא דמוקרטית, אתמודד מול לבני”

לפנות לכתב: pinchas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully