וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר תיק החקירה נגד המשתתפים הישראלים במשט לעזה

היועץ המשפטי לממשלה הורה לסגור את החקירה נגד הישראלים ששטו ב"מאווי מרמרה" בשל "קשיים ראייתיים ומשפטיים משמעותיים". ח"כ זועבי, שהשתתפה במשט: "שיתנצלו עכשיו בפניי"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין הורה היום (חמישי) על סגירת תיק החקירה שנפתח נגד אזרחים ישראלים שהשתתפו במשט לעזה במאי 2010.

וינשטיין הורה על פתיחה בחקירה בחשד לניסיון בלתי חוקי להיכנס לרצועת עזה נגד חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראאד סלאח, ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל מוחמד זיידן וחאמד אבו דאבה, ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית.

נגד חלק ממשתתפי המשט נפתחה חקירה בחשד שביצעו עבירות אלימות כלפי חיילי הקומנדו הימי שהשתלטו על ספינת ה"מאווי מרמרה", אולם איש מהאזרחים הישראלים לא נחשדו בכך. היועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור את תיק החקירה בשל "קשיים ראייתיים ומשפטיים משמעותיים שהתגלו, הנוגעים הן להוכחת יסודות העבירה והן לשאלות משפטיות של תחולת דיני העונשין של ישראל על עבירות חוץ".

ח"כ חנין זועבי מסרה בתגובה: "אני לא מופתעת מסגירת התיק. התעקשתי כל הדרך שמה שעשיתי היה מעשה חוקי, פוליטי ולגיטימי למהדרין. השתתפותי במשט היא חובה מוסרית ואנושית עוד לפני שתהיה חובה פוליטית. עברתי תקופה קשה של הסתה ודה-לגיטמציה. יש עכשיו מקום להתנצלות בפניי מצד חברי כנסת מסיתים. אני אמנם לא מצפה להתנצלות אך לפחות רצוי שיעשו חשבון נפש".


בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

עוד בנושא
צפו: כך השתלטו אנשי חיל הים על המשט לעזה
חיל הים השתלט על ספינות המשט, הפעילים בדרך לאשדוד
ארצות הברית הזהירה: המשט הטורקי לעזה "מסוכן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully