וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחי הליגה הערבית בדרך לסוריה, האלימות נמשכת

ניר יהב

22.12.2011 / 12:00

כ-250 בני אדם נהרגו מאז שחתמה דמשק על ההסכם שיאפשר לאנשי הליגה הערבית להגיע לשטחה ולסייר במוקדי ההפגנות. שעות ספורות לפי הגעתם, מדווחים פעילי זכויות אדם כי מעשי הטבח לא פסקו

בעוד שכוחות הביטחון של בשאר אסד ממשיכים לטבוח באזרחים, משלחת ראשונה ובה 12 פקחים בינלאומיים אמורה להגיע היום (חמישי) לדמשק, בהתאם להסכם שחתמה סוריה מול הליגה הערבית בתחילת השבוע.

המשלחת, ובראשה הדיפלומט סמיר סייף אל-יזל, תגיע בתחילה לדמשק ולחומס. רשת אל-ערביה דיווחה כי הפמליה תתעד את ההפגנות בערים אלה, וכן את החיילים הסורים ואת כלי הרכב שלהם. כמו כן, תסקור המשלחת את אנשי הביטחון הסורים ואת "כל מי שנושא נשק". לחברי המשלחת תינתן זכות ליצור קשר עם כל אדם, מבלי לבקש אישור מהשלטונות. משלחת נוספת צפויה להגיע ביום ראשון, ובסך הכל, אמורים לשהות בשטח סוריה 50-30 פקחים.

אתמול עצרו כוחות הביטחון כתב של העיתון הלבנוני "א-ספיר" שסיקר הפגנת מחאה בדמשק. בכיר בעיתון אמר כי הקשר עם העיתונאי, מוחמד דחנון, אבד, אחרי שהשתתף בהפגנת המחאה ברחוב מרכזי בעיר. "הוא נעצר. עדי ראייה דיווחו לנו שכוחות הביטחון גררו אותו הרחק מהאנשים. דחנון הגיע לשם רק כדי לסקר את ההפגנה". ברשת הפייסבוק הוקם עמוד הקורא לשחרורו של דחנון, יליד העיר הסורית אידליב.

סרטון המתעד, לכאורה, טנקים נכנסים לדיר א-זור

ברקע הגינויים הנרחבים מרחבי העולם כלפי דמשק, מחריף גם הטון הנשמע מהמדינה השכנה, טורקיה. משרד החוץ באנקרה הודיע הבוקר כי שלח הודעת דואר אלקטרוני לנשיא בשאר אסד, בה נכתב כי אסד "הפך את ארצו למרחץ דמים". עוד נאמר בהודעה כי "אין משטר שיכול לצאת מנצח ממאבק נגד בני עמו", ונמסר כי טורקיה מחדשת את קריאתה לדמשק לשים קץ לאלתר למעשיה האלימות, ו"ליישר קו עם דרישות המפגינים".

"גופות קטועות לשני חלקים בגלל ירי חסר אבחנה"

ארגוני אופוזיציה בסוריה טוענים כי השבוע נעשה טבח של ממש במחוז אידליב, ובייחוד בעיר א-זאוויה. לדבריהם, מאז שנחתם ההסכם מול הליגה הערבית ביום שני, נהרגו במקום כ-250 בני אדם, מרביתם עריקים, שנורו למוות על ידי חבריהם לשורות הצבא. עוד אמרו כי גם הבוקר נמשכו מעשי האלימות.

לפי דיווחים, כ-38 בני אדם נהרגו אתמול מאש כוחות הביטחון במהלך הפגנות מחאה ברחבי המדינה. עדי ראייה סיפרו לעיתון "אל-חיאת" הלונדוני על "מעשי טבח" במחוז אידליב, במהלכם נהרגו עשרות אזרחים, רבים מהם ילדים ונשים. "אפשר לראות גופות קטועות לשני חלקים בגלל ירי חסר אבחנה", אמרו.

האופוזיציה הסורית, ובראשה צבא סוריה החופשי, לא קיבלה את ההסכם שחתמה סוריה מול הליגה הערבית בתחילת השבוע. ארגונים למען זכויות אדם בסוריה טוענים כי הפקחים לא יורשו לבקר במקומות שבהם התבצעו מעשי טבח, וכי שליחתם אינה אלא עלה תאנה, שנועד להסתיר את הזוועות האמיתיות של המשטר, ולאפשר לנשיא אסד להמשיך במעשיו, בזמן שהאו"ם בוחר שלא להתערב בנעשה במדינה. לדבריהם, סוריה הסכימה לשלוח פקחים לשטחה רק אחרי שהובטח לה כי לא תהיה להם סמכות ממשית, ורק אחרי שווידאה שהם לא יבואו למקומות בעייתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הלווייה של הרוג בהפגנות בעיירה חולה, סוריה, 10 בדצמבר 2011. רויטרס
המפגינים דורשים ממועצת הביטחון להטיל סגר אווירי מעל שמי סוריה/רויטרס

"המועצה קוראת לנקוט את כל הצעדים הדרושים כדי לשים קץ למסע שפיכות הדמים, שבו נפגעות עוד ועוד ערים ועיירות", נאמר בהודעה שפרסמה המועצה. ההודעה קראה לקיים כינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם, "כדי לדון במעשי הטבח ורצח העם של השלטון בא-זאווייה, באידליב ובחומס, לגנות את מעשי המשטר, להכריז על הערים המותקפות באכזריות כ'אזורים בטוחים' שיהיו נתונים להגנה בינלאומית, ולאלץ את כוחות השלטון לסגת מהאזורים הללו. אנו קוראים לצלב האדום הבינלאומי ולארגונים בינלאומיים נוספים להתערב ישירות ולהושיט סיוע הומניטרי דחוף".


עוד בנושא
אתמול: עשרות הרוגים, בעיקר במחוז אידליב
שלשום: "כ-70 חיילים שביקשו לערוק נורו למוות"
מפגן כוח: צפו במטוסי הקרב הסורים בפעולה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully