וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב איומי חיזבאללה: גבי אשכנזי מאובטח שוב

22.12.2011 / 13:09

בעקבות חשיפת וואלה! ולקראת שנה לציון ארבע שנים לחיסול מורנייה הוחלט לאחרונה במערכת הביטחון להחזיר את האבטחה על הרמטכל לשעבר

בתום הערכת מצב שהתקיימה בשבוע האחרון במחלקת ההגנה באגף המבצעים של צה"ל, הוחלט כי הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל' גבי אשכנזי, יאובטח עד להודעה חדשה. לפני כחודשיים פורסם לראשונה בוואלה! חדשות כי אשכנזי אינו מאובטח, אולם בגלל החשש שחיזבאללה ירצה לנקום את חיסולו של בכיר חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה, הוחלט בצה"ל לאבטח שוב את אשכנזי.

בתחילת שנת 2010 חשף העיתון הכווייתי "א-ראי" כי מאז החיסול של מורנייה בפברואר 2008, החליטו בכירי חיזבאללה לצרף את שמם של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן והרמטכ"ל לשעבר אשכנזי לבנק המטרות ולהפעיל את כל המאמצים המודיעיניים לצורך נקמה. מסיבה שאינה ברורה, הוחלט להסיר את האבטחה הצמודה לאשכנזי מספר שבועות לאחר שחרורו מצה"ל, אולם האבטחה סביב דגן נמשכת עד היום.
.
סוגיית הסרת האבטחה על הרמטכ"ל לשעבר עוררה ביקורת רבה במערכת הביטחון. "כל העולם ראה איך גורמים באירן ולבנון הניפו תמונות של אשכנזי כאחראי לחיסול מורנייה", אמר באחרונה גורם ביטחוני שאף טען כי ההחלטה להסיר את האבטחה מאשכנזי הייתה נגועה בשיקולים לא ענייניים. גורם ביטחוני אחר אמר כי "יש החלטה לאבטח את יאיר, בנו של ראש הממשלה המשרת כחייל בצה"ל. בהתחלה טענו כי הוא מאוים מפני שהוא משרת בפיקוד מרכז, אך גם לאחר שהוא הועבר לשרת בירושלים, החליטו להשאיר את האבטחה סביב יאיר נתניהו".

הערכת מצב שבועית ביחידה לאבטחת אישים

קצין בכיר בצה"ל אמר כי ההתרעות סביב האפשרות לנקמת מותו של מורנייה "מגיעות בגלים" והדגיש כי "בעת האחרונה יש סיכול והתרעה". בשל כך הוחלט על מינוי תפקיד חדש המכונה ראש תחום ביטחון אישי בארץ ובחו"ל. מדובר בקצין של היחידה לאבטחת אישים במטה הכללי, שמרכז את הערכות המצב והוא מקיים הערכת מצב שבועית, במהלכה נבדקות טיסות של בכירים לחו"ל ומבוצעים תדריכים מיוחדים.

הקצין הבכיר הוסיף כי בתיהם של אלופי צה"ל מאובטחים, אך עם זאת מתקיימות הערכות מצב שוטפות מדי שבוע, במהלכן נבחנות ההערכות המודיעיניות והחששות במערכת הביטחון. לדברי הקצין, "לדוגמה, כל הנחיות המטה ללוחמה בטרור, מבחינתנו זה לא נתון לשיקול דעת והן פקודה. אסור לאף אחד לעבור עליהן". הקצין סיפר כי כל נסיעה של קצין בדרגת תת-אלוף ומעלה מקבלת התייחסות שונה. "אנחנו מקבלים כמה שבועות אחרי את היעד ולוח הזמנים, ונותנים לזה מענה נדרש, סמוי וגלוי בארץ ובחו"ל".

מדובר צה"ל נמסר כי "מטעמים ברורים לא נפרט את אמצעי ודרכי האבטחה של בכירי צה"ל בסדיר ובמילואים".

עוד בנושא:

לפני חודשיים בוואלה! חדשות: גבי אשכנזי אינו מאובטח
משחקי מלחמה: אשכנזי ודגן על כוונת חיזבאללה

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully