וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הצליח להרחיב טווח הכיסוי של כיפת ברזל

21.12.2011 / 16:49

קצין בכיר בחיל האוויר טוען כי כ-8 חודשים לאחר שהופעלה לראשונה, יודעת היום סוללת כיפת ברזל להגן על יותר מעיר אחת. בחיל גאים גם במנת"ב - החמ"ל שמזהה מיקום נפילת כל טיל בישראל

פורצים גבולות: בחיל האוויר מתגאים בימים אלה כי צוותי סוללות מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל", הצליחו להרחיב באופן משמעותי את יכולות ההגנה של המערכת בהגנה על ערים בדרום, כך שכעת כל אחת מהן יודעת להגן על מרחב גדול יותר. "היום אני יודע להגן על אזורים גדולים יותר מהעיר באר-שבע", אמר היום (רביעי) קצין בכיר בחיל האוויר בשיחה עם וואלה! חדשות. "בעבר הגנתי עם סוללה אחת על באר שבע, והיום אני מצליח ליירט בפועל רקטות גראד שמשוגרות לעבר אופקים. עד הטווח האווירי בין באר שבע לאופקים, נע בין 12 ל-14 קילומטרים".

מערכת כיפת ברזל בבאר שבע. אלברטו דנקברג
יודעת להגן על אזור גדול יותר. סוללת כיפת ברזל/אלברטו דנקברג

בחיל האוויר מתגאים עוד יותר על ההישג, לנוכח העובדה כי המערכת עצמה היא חדשנית וייחודית בעולם כולו. "עד ה-7 באפריל השנה, בשעה 18:16, בכלל לא היה דבר כזה שנקרא 'כיפת ברזל' בכל העולם. היום אני גאה לומר שהתקדמנו בכמה רמות מאז שקלטנו את המערכת. אנחנו מרחיבים את מעגלי ההגנה, ואני מקווה שנגיע ל-12 סוללות". כידוע, בשלב זה החליטה הממשלה על מימון שש סוללות נוספות, אך לדברי הקצין – דרוש מספר כפול כדי להגיע להגנה מיטבית על המדינה כולה.

"חמ"ל אחד שיודע לזהות נפילת כל רקטה"

בחיל האוויר טוענים כי נדבך נוסף בהגנה האקטיבית מפני רקטות וטילים הוא המנת"ב - מרכז ניהול תמונה בליסטית. זהו חמ"ל שמרכז את כל המידע מהסנסורים השונים, מכ"מים ומערכות איסוף מודיעין של מערכת הביטחון בישראל, המאפשרות לו לאתר את מקום שיגור הרקטה או הטיל לעבר ישראל, על כלל הספקטרום - משיאהב ועד פצצת מרגמה, וכן להעריך באופן מדויק את מקום הנפילה.

"במלחמת לבנון השנייה לא היה גוף אחד שאחראי לחבר את כל הסנסורים שהתפקיד שלהם לגלות איומים מהפצמ"ר ועד השיאהב", הסביר הקצין הבכיר, שהוסיף כי "המערכת רושמת הצלחה של 99% גילוי להתראה. ככל שהזמן חולף אנחנו רק הופכים למדויקים יותר. כיום אני יודע להצביע על הרחוב בו תיפול הרקטה". הקצין אישר כי התרגיל שנערך לפני מספר כשבועיים על ידי הסורים במהלכו שוגרו רקטות וטילים, נקלט על ידי המערכות בישראל ומתוחקר. המשימה שלנו מצילת חיים".

בחודשים הקרובים יערך בישראל גדול תרגילי ההגנה האקטיבית שנעשו בעולם עד היום, וישתתף בו גם צבא ארצות הברית, שישלח אל האזור אלפי חיילים אמריקאים וסוללות הגנה אקטיבית מסוגים שונים. "זה כבר תרגיל שישי שמטרתו היא שמירת כשירות ושיפור כושר מבצעי להגנה אקטיבית שלנו ושל הצבא האמריקאי", הסביר הקצין הבכיר, "יהיו פה אלפי אמריקאים לחמישה שבועות כולל פרישה בשטח, סימולציה, אימונים משותפים ולבסוף יהיה כאן מטווח אמיתי בסוף התרגיל". עם זאת, מבקש הקצין להבהיר כי אין קשר בין התרגיל למתרחש באזור – "זהו תרגיל שנעשה באופן קבוע אחת לשנתיים".

עוד בנושא
שילוב נשים בצה”ל: קצינה תפקד על סוללת כיפת ברזל
בקרוב: ניסוי במערכת ליירוט טילים ”שרביט קסמים”
מערכת כיפת ברזל רביעית תימסר בקרוב לחיל האוויר


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • כיפת ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully