וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגינו בעירום במינסק: "אנשי הק-ג-ב התעללו בנו"

נשות ארגון FEMEN, הידועות במפגני מחאה בעירום, ביקשו לציין שנה לבחירות בבלארוס ולקרוא לשחרור אסירים. לטענתן, נחטפו בידי המשטרה החשאית, עברו התעללות ולבסוף ננטשו במעבה היער

רויטרס

נשות ארגון FEMEN האוקראיניות עולות מדי פעם בפעם לכותרות בשנים האחרונות, בשל מנהגן לנצל את "משאביהן הטבעיים" כדי ללכוד את תשומת הלב הציבורית ולהפגין בעירום נגד עוולות שונות ומשונות. בתחילת החודש הפגינו בקייב נגד תעשיית הזנות המשגשגת לקראת אליפות אירופה בכדורגל שתתקיים הקיץ הזה באוקראינה, לאחר מכן עברו למוסקבה כדי להצטרף למפגינים נגד הטיית תוצאות הבחירות ברוסיה, והשבוע התגלגלו למינסק בירת בלארוס - אולם שם, הסיפור נגמר בדמעות.

ארכיון: כך הפך הציצי לנשק פוליטי באוקראינה

חברות ארגון FEMEN שנוהגות לקיים מפגני מחאה בעירום מספרו לתקשורת על התעללות שעברו במעצר משטרתי במינסק, בלארוס, 20 בדצמבר 2011. רויטרס
"שפכו לנו יוד ירוק על השיער". שלוש הפעילות לאחר שחרורן/רויטרס

שלוש חברות הארגון התייצבו שלשום במינסק מול מטה המשטרה החשאית, הק-ג-ב הבלארוסי, במטרה לציין את יום השנה לבחירות לנשיאות במדינה, בהן ניצח "הרודן האחרון באירופה", אלכסנדר לוקשנקו, וזכה בכהונה רביעית, ושבעקבותיהן פרצו הפגנות אופוזיציה נרחבות במחאה על זיופים - שדוכאו באכזריות ומאות ממשתפיהן נעצרו ו"הועלמו". שלוש המפגינות, שפריט הלבוש העיקרי שלהן היה שפם מודבק, פארודיה על שפמו של לוקשנקו, נשאו שלטים שקראו ל"חופש לבלארוס" ולשחרור האסירים הפוליטיים. על גבה של אחת מהן צויר דיוקנו של לוקשנקו.

בניגוד להפגנות אחרות של FEMEN, זו דווקא לא הסתיימה בסצינה שבה נגררו הנשים על הארץ על ידי שוטרים והואשמו בהתערטלות בפומבי - אך בדיעבד, התברר כי גם הפעם לא חסו עליהן: כמה שעות לאחר ההפגנה, נעצרו בתחנת הרכבת בעיר, לטענת הארגון בידי אנשי המשטרה החשאית. במשך כ-24 שעות לא היה ברור מה עלה בגורלן, עד שאמש הופיעו שוב, וסיפרו כי נחטפו, עברו התעללות ולבסוף ננטשו ביער עירומות וללא המסמכים המזהים שלהן. ב-ק-ג-ב סירבו להגיב על הטענות, ואמרו רק כי הפגנת הנשים הייתה "פרובוקציה". יש לציין כי לפי דיווח סוכנות הידיעות הצרפתית, לפחות שישה עיתונאים שניסו לסקר את ההפגנה נעצרו גם כן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"צעדנו שלוש שעות ביער, בלי לדעת לאן"

בשיחה עם כלי התקשורת לאחר שחרורן, סיפרו השלוש על קורותיהן. "הם אחזו בנו, איימו להכות אותנו, ואז הפשיטו אותנו, תחילה את החלק העליון ואחר כך את החלק התחתון, הם היכו אותנו והתעללו בנו, "סיפרה אינה שבצ'נקו. בין היתר, טענו בארגון כי בהמשך היכו את הנשים, שפכו עליהן שמן ואיימו להצית אותן.

לדברי שבצ'נקו, לאחר מסכת ההתעללות, הותירו אותם השוטרים ביער. "לא היה לנו שום מושג איפה אנחנו נמצאות, לא היה איש מסביבנו", סיפרה. "צעדנו במשך שלוש שעות, לא ידענו לאן אנחנו הולכות. החלטנו לצעוד לאורך כביש והגענו לכפר קטן, שם התושבים עזרו לנו. הם לקחו אותנו, נתנו לנו טלפון כדי שנוכל להתקשר לעמיתותינו ב-FEMEN באוקראינה, ואז המשטרה באה וכעת אנחנו מקוות שאנחנו בטוחות.

חברות ארגון FEMEN שנוהגות לקיים מפגני מחאה בעירום מפגינות במוסקבה נגד תוצאות הבחירות לפרלמנט של רוסיה, 9 בדצמבר 2011. רויטרס
נשות FEMEN מפגינות לפני שבוע במוסקבה, נגד הטיית הבחירות/רויטרס

כשנשאלה לגבי אופי ההתעללות שעברו, סיפרה שבצ'נקו כי "הם שפכו על השיער שלנו יוד ירוק וחתכו אותו עם סכין. הם היו בערך שישה אנשים, הם לא נתנו לנו לראות. העיניים שלנו היו מכוסות כל הזמן. הם אילצו אותנו להחזיק את הראשים למטה, והידיים שלנו היו קשורות, כך שלא היה לנו מידע מדויק, אבל אני בטוחה שהם היו בסביבות שישה אנשים מבוגרים, לא צעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully