וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל האמריקאי: "מקדמים אפשרות התקיפה באירן"

ראש המטות המשולבים האמריקאי, מרטין דמפסי, דואג מפני "חישוב שגוי" של האירנים שיוביל לעימות "שיהיה טרגדיה לאזור ולעולם כולו". בראיון לרשת CNN הסביר כי "כל האופציות על שולחן"

על רקע ההערכה של שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, כי אירן תוכל להשיג יכולת גרעינית צבאית בתוך כשנה כפי שהתבטא אתמול, ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, מרטין דמפסי הבהיר כי ושינגטון מקדמת את האפשרות לתקיפה באירן. בראיון לרשת CNN שנערך באפגניסטן הסביר ראש המטות המשולבים, כי ארצות הברית בוחנת שורה של אפשרויות שמתקרבות "לשלב בו ניתן יהיה להוציאן לפועל".

עם זאת, דמפסי לא שש אלי קרב, "הדאגה המרכזית שלי היא שהאירנים שוגים בהערכתם את נחישותנו", הסביר, "בשל כך, אנחנו עלולים להיגרר לעימות צבאי שיהיה טרגדיה לאזור ולעולם כולו". דברים אלו עולים בקנה אחד עם אזהרותיו של פנטה לפיהם תקיפה באירן "תוביל להשלכות כלכליות שעשויות להשפיע לא רק על הכלכלה בארצות הברית, אלא גם על כלכלת העולם כולו".

ראש המטות נשאל לגבי האפשרות שישראל תתקוף את מתקני הגרעין באירן, גם לא תאום עם ארצות הברית. "אנחנו מנסים לחזק את ביטחונם שאנחנו מבינים את חששותיהם", אמר דמפסי שהוסיף כי קיים שיתוף פעולה מלא עם ישראל בנושא האירני.

דמפסי נשאל לגבי פעילות איסוף המודיעין שמבצעת ארצות הברית באירן במסגרתה איבד הצבא האמריקאי מטוס מתקדם ללא טייס שנחת באירן. "אנחנו אוספים מודיעין על אירן במספר דרכים", ציין דמפסי, "יש לנו את כל הזכויות לעקוב אחר מדינה שרוצה לגרום נזק לארה"ב".

עוד בנושא
פנטה: "אירן תגיע ליכולת גרעינית תוך פחות משנה"
צפו: "סוכן CIA" מתוודה: נשלחתי כדי לרגל באירן
לפני שבוע: "אירן ערוכה להעביר את ההעשרה אל מתחת לאדמה"
בעולם משתכנעים: "מלחמה חשאית" נגד אירן כבר החלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully