וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצונים במצרים חוגגים ניצחון - והגופות נערמות

בעוד שהאחים המוסלמים טוענים לניצחון בסבב השני של הבחירות לפרלמנט - וכך גם המפלגה הסלפית הקיצונית - כוחות הביטחון מתקשים לפזר את המפגינים מכיכר תחריר: "לא נקטנו אלימות"

למרות תמונות וסרטונים שהציגו חיילים ושוטרים מכים באלימות מפגינים וחובטים בנשים שהיו שרועות על הקרקע, במועצה הצבאית העליונה של מצרים ממשיכים לטעון כי לא ניתנה לכוחות הביטחון הוראה לנקוט אלימות כלפי אזרחים בסוף השבוע.

המהומות בכיכר תחריר התחדשו אתמול (שני) בבוקר. חיילים ירו גז מדמיע לעבר מפגינים שהמשיכו להתקהל בכיכר המרכזית של קהיר, ולפי כמה דיווחים, אף השתמשו באש חיה. משרד הבריאות המצרי הודיע כי שלושה בני אדם נהרגו במהומות, ובכך עלה ל-14 מניין המתים בסבב המהומות שפרץ ביום חמישי.

בכיר במועצה הצבאית, עאדל עמארה, אמר היום במסיבת עיתונאים כי המהומות הן "ניסיון להפיל את המשטר", וטען כי קיימת מזימה מורכבת לבצע הפיכה במדינה. "מצרים לא תיפול", הבהיר, ושאל: "מה עלינו לעשות כאשר אנשים מפרים את החוק? האם עלינו להזמין אנשים מחוץ-לארץ כדי שישלטו בנו?". עם זאת, הוא הבטיח כי מתבצעת חקירה לכמה מהטענות שנשמעו, בין היתר בנוגע למניעת סיקור תקשורתי של ההפגנות. הוא הקרין לעיתונאים סרטונים שהם נראו מפגינים משליכים בקבוקי תבערה לעבר מבני ציבור. בסרטון אחד, אף נראה צעיר מצרי "מתוודה" כי שילמו לו כדי שיתפרע.

הלוויותיהם של הרוגי המהומות בקהיר. מצרים, דצמבר, 2011. רויטרס
הלוויתו של אחד מההרוגי המהומות, היום בקהיר/רויטרס

עם זאת, בהתייחסו לסרטונים בהם נראו חיילים מכים נשים, משתינים על מפגינים מגג בניין הפרלמנט ומשליכים לבנות בטון לעברם, אמר עמארה כי אלה לא מוכיחים שהצבא נקט באלימות יתרה. "כן, האירועים האלה התרחשו, ואנו חוקרים את המקרים האלה. כמצרי, אני מצר על התמונות האלה, אבל לפני שאתם שואלים אותי מה קרה, קחו בחשבון את הנסיבות".

המפלגות המוסלמיות חוגגות ניצחון בסבב השני בבחירות

בינתיים, בתנועת האחים המוסלמים ממשיכים לחגוג את מה שמסתמן כניצחון עבור מפלגתם גם בסיבוב השני של הבחירות. גורם בכיר ב"מפלגת החופש והצדק" טען כי הסיעה זכתה ל-40% מקולות המצביעים ביום חמישי, בהתבססו על ספירה של קלפיות ממחוזות רבים. גם דובר של א-נור, התנועה הסלפית הקיצונית, טען לניצחון, ואמר כי מפלגתו זכתה ל-35% מהקולות. בסיבוב הראשון של הבחירות, זכו האחים המוסלמים ל-37% מהקולות ואילו הסלפים זכו ל-24 אחוזים.

התוצאות הרשמיות עדיין לא הוכרזו, והמצביעים ימשיכו ללכת לקלפיות במהלך חודש ינואר. טרם ברור לחלוטין אם שתי המפלגות המוסלמיות ירכיבו ממשלת קואליציה יחד. בהנהגת האחים המוסלמים נזהרים לפי שעה מלדבר על הרכבת ממשלה איסלמית לחלוטין, שעלולה להרתיע את ציבור המצביעים, שהלכו לבחירות ראשונות מאז הדחתו של הנשיא חוסני מובארק. מנגד, במפלגה הסלפית מאשימים את האחים המוסלמים ב"התפשרות על ערכי הדת" כדי לזכות בקולות המצביעים המתונים.


האלימות במצרים - כותרות אחרונות
שוטרים היכו באלות מפגינים מעולפים
שמונה הרוגים, נשים הוכו באלות ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully