וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטפונות בפיליפינים: 440 הרוגים, 100 אלף עקורים

17.12.2011 / 8:55

סופת הטייפון "וואשי" גרמה עד כה להרוגים ולנזק רב. הטייפון הביא עימו גשמים כבדים ושיטפונות מסיביים. ראש אחת הערים שנפגעו אמר כי "זו ההצפה החמורה ביותר שעירנו חוותה זה שנים"

שיטפונות כבדים פוקדים היום (שבת) את האי מינדנאו בדרום הפיליפינים. השיטפונות נוצרו כתוצאה מסופת הטייפון "וואשי" שגבתה את חייהם של מעל ל-440 בני אדם, מרביתם כפי הנראה מתו מטביעה, כך דיווחו הבוקר גורמי צבא רשמיים במדינה. מעל למאה אלף בני אדם נעקרו מבתיהם כתוצאה מהשיטפונות ומאות נעדרים עדיין. הרוחות בבסיס הטייפון שמגיעות ל-47 קמ"ש, היכו את האי מינדנאו העשיר במשאבים שבדרום המדינה, וגשמים כבדים גרמו לשיטפונות בשתי ערים מרכזיות. הטייפון נע מערבה במהירות של 18 קמ"ש והוא צפוי להגיע לחופי דרום סין ביום ראשון. לדברי גורמים רשמיים הטייפון קרקע מספר טיסות פנימיות וגרם לניתוק החשמל של רבים מהבתים באזור. כמו כן דווח כי צוותי החירום מצאו עד כה 97 גופות, מרביתן של ילדים, שטבעו בשיטפונות בעיר קייאגאן דה אורו, ו-40 קורבנות נוספים נמצאו בעיר ייגאן.

שיטפונות בפיליפינים, מאות הרוגים ופצועים, צדמבר 2011. AP
אנשים רבים הופתעו כשמי השיטפון עלו לגובה של מטר בתוך פחות משעה, דבר שאילץ רבים לטפס לגגות בתיהם. הפיליפינים, היום/AP

"גשמים כבדים שהגיעו עם הטייפון גרמו למפולות באזורי מכרות ושטיפונות בשתיים מהערים הדרומיות עקב התנפחות מערכות הנהר", אמר בניטו ראמוס, ראש הסוכנות לאסונות במדינה. לורנס קרוז, ראש עיריית ייגאן, אחת הערים שנפגעו מהטייפון, אמר כי אנשים רבים הופתעו כשמי השיטפון עלו לגובה של מטר בתוך פחות משעה, דבר שאילץ רבים לטפס לגגות בתיהם. "רובם כבר ישנו כשמי השיטפונות חדרו לבתיהם", אמר קרוז, "זו ההצפה החמורה ביותר שעירנו חוותה זה שנים".

בתים נסחפו בשיטפונות

גורמת רשמית בסוכנות האסונות במדינה, אנה קנדה, אמרה כי "אנו לא יכולים לדווח כמה אנשים עד שנקבל את גופותיהם ונזהה אותם כראוי". חלק מהבתים עצמם נסחפו בשיטפונות. ראש הסוכנות לאסונות ראמוס ציין כי הסוכנות שלו לא יכולה להעריך עדיין את הנזק ליבול ולרכוש משום שעובדי החירום, כולל חיילים וקציני משטרה, עסוקים בפינוי משפחות ופצועים.

ממוצע של 20 טייפונים מכה את הפיליפינים בכל שנה, שפעמים רבות גורם למוות ונזק רב. בחודש ספטמבר האחרון שיתקה סופת הטייפון "נסאט" את מנילה, בירת הפיליפינים. הטייפון השמיד יבולים חקלאיים במחוזות שלמים, הציף כבישים, ניתק את החשמל והביא למותם של לפחות שבעה בני אדם, בהם פעוט בן כשנתיים.

עוד בנושא:
צפו: סופת הטייפון "נסאט" משתקת את הפיליפינים
השיטפונות בבנגקוק בחודש נובמבר
שיטפונות גם בדרום קוריאה בחודש יולי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully