וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בליכוד הוקדמו, שלום החרים את הכנס

פנחס וולף

16.12.2011 / 0:12

על רקע החלטת מרכז הליכוד לאשר את הקדמת הפריימריז לראשות המפלגה, בלטה היעדרותו של השר שלום. נתניהו תקף שוב את פורעי הימין: "מי שיעז להרים יד ישלם על כך מחיר יקר"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו; עריכה: טל רזניק)

מרכז הליכוד אישר אמש (חמישי) את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה ל-31 בינואר 2012. ההודעה של נתניהו להקדים את הפריימריז, עוררה ביקורת בקרב חלק מהטוענים לכתר. אחד הנעדרים הבולטים הערב בכנס מרכז הליכוד היה השר סילבן שלום, שהחרים את האירוע. מקורביו אמרו בשבוע שעבר כי "החוקה אומרת שהבחירות לראשות המפלגה יתקיימו עד שישה חודשים לפני הבחירות הכלליות לכנסת. זה יכול להיות קצת מוקדם מכך, אך לא שנתיים לפני. המהלך לא חוקי".

ראש הממשלה נתניהו קישר בנאומו בין חג החנוכה המתקרב לבין הפריצה האלימה של פעילי ימין לחטיבה המרחבית אפרים, סמוך לקדומים. "המכבים הבינו שללא עצמאות מדינית וללא כוח צבאי גורלו של עם ישראל מוטל בסכנה. יש לנו זכות לחיות בתקופה היסטורית בדורנו, שעמנו החזיר את שניהם. ללא צה"ל, אין קיום למדינת ישראל. אני רוצה לשאול אתכם: מי מחזיק היום בחרב המכבים? מי שומר על ביטחון ישראל מפני חמאס וחיזבאללה? אנשי זרועות הביטחון – השב"כ. החמאס? מי נלחם בהם? השב"כ, המוסד, חיילי מג"ב, שוטרי משטרת ישראל, חיילי צה"ל. לא ניתן לאיש מתוך העם שלנו לפגוע בחיילינו או באנשינו".

נתניהו הוסיף כי "לא ירימו יד על שוטרי משמר הגבול, על חיילי צה"ל. מי שיעז לעשות זאת ישלם מחיר יקר. אני מתחייב לכך. אתמול אישרתי שורה של צעדים תקיפים נגד פורעי החוק. לא ניתן לקבוצה הקטנה והקיצונית הזאת להכתים את ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון, שהוא נאמן ושומר חוק. אתם יודעים מה חלקם בצה"ל, ביחידות הלוחמות, ואני מבין היטב כיצד התגייסו מיד ראשי היישוב ביהודה ושומרון וגינו בתוקף את מעשי הפורענות של הקבוצה הזאת. לא ניתן להם להצית מלחמת דת עם שכנינו, לחלל מסגדים, לא ניתן להם לפגוע לא ביהודים ולא בערבים. נעצור אותם, נרחיק אותם, נשפוט אותם, ולא יהיו שום הנחות ושום הקלות. חוק זה חוק, משפט זה משפט ופגיעה בחיילי צה"ל זה דבר חמור ביותר, בין אם זה בחטיבת אפרים או בגדר בבילעין. נשמור על החוק והסדר בכל מקום ומקום".

בתוך כך, יו"ר חטיבת "מנהיגות יהודית" בליכוד, משה פייגלין, הכריז בכנס המרכז כי יתמודד על ראשות הליכוד. פייגלין אמר כי "מה שעומד כאן על הפרק זה דרכו של הליכוד ודרכה של המדינה. לכן הודעתי שאתמודד בכל תאריך שמרכז הליכוד יחליט עליו הערב". על שר הביטחון אהוד ברק אמר פייגלין: "למה אנחנו מקבלים שר ביטחון שתולש מאיתנו את ארץ ישראל? אין לנו שר ביטחון מתאים בתוך הליכוד, שנאמן לארץ ישראל?". פייגלין הוסיף כי "הגיע הזמן להחזיר את מדינת ישראל לעם ישראל, ולהיות נאמנים גם ליהודי התפוצות- להחזיר הביתה את יהונתן פולארד".

עוד על הקדמת הפריימריז בליכוד:

סער בעד הקדמת הפריימריז: "אין מועמד מול נתניהו"
הדיווח על החלטתו של נתניהו להקדים את הפריימריז
שלום לנתניהו: "הקדמת הפריימריז בליכוד? לא חוקי"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

(עדכון ראשון: 20:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully