וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הנשיא לשעבר ז'אק שיראק הורשע בשחיתות

אף שנעדר מרוב דיוני המשפט בגלל זכרונו ההולך ומתרופף, הורשע לבסוף שיראק בן ה-79 במעילה במיליונים ומינויים פוליטיים בעת כהונתו כראש העיר פריז, ונגזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי

בית משפט בפריז הרשיע היום (חמישי) את נשיא צרפת לשעבר, ז'אק שיראק, בעבירות שחיתות, בהן מעילה ושימוש לא ראוי בכספי ציבור, במשפט היסטורי בו מורשע לראשונה מנהיג מדינה צרפתי מאז ממשל פטן ששיתף פעולה עם הנאצים. בעקבות ההרשעה נגזר על שיראק עונש מאסר על-תנאי של שנתיים - הרבה פחות מהעונש המקסימלי על העבירות בהן הורשע, העומד על עשר שנות מאסר.

פסק הדין הוקרא בהעדרו של הנאשם בן ה-79, שכיהן כנשיא הרפובליקה לאורך ארבע קדנציות חלקיות לסירוגין, בין 1995 ל-2007. שיראק, על פי דיווחי התקשורת בצרפת, לוקה בשיטיון (דמנציה), מתקשה לזכור דברים ואינו צלול עוד בדעתו. על רקע זה אף הוערך כי הוא יוכרז לא כשיר לעמוד לדין, אך בסופו של דבר המשפט נפתח והתקיים כסדרו - אם כי שיראק עצמו קיבל "פטור" מרוב הדיונים.

שיראק הורשע, בין היתר, כי במהלך כהונתו הארוכה בראשות עיריית פריז, בין 1977 ל-1995, השתמש ביותר מ-2 מיליון אירו מכספי משלם המיסים העירוני כדי לממן פעילות פוליטית של מפלגתו וכיבודים שונים למקורביו. כמו כן, הורשע במינוי פוליטי של 28 בעלי תפקידים בעירייה שלא עשו שום עבודה בפועל. שיראק כפר בכל האישומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully