וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלו ההכנות לשחרור האסירים - בצה"ל תירגלו חטיפה

שב"ס הודיע ל-550 האסירים הכלולים בחלק השני של עסקת שליט על שחרורם ביום ראשון. עתירה דורשת לעכב את ביצוע העסקה, בטענה שלא ניתן מספיק זמן כדי להסתייג ממנה

השלב השני בעסקת שליט יוצא היום (חמישי) לדרך. האסירים הכלולים בחלק האחרון של העסקה מקבלים החל מהבוקר הודעות משירות בתי הסוהר כי הם עתידים להשתחרר ביום ראשון הקרוב, 18 בדצמבר. במקביל, החל שלב הזיהוי הראשוני והבדיקות הרפואיות. בשלב הבא, יעבירו לוחמי יחידת נחשון - יחידת הליווי של שירות בתי הסוהר - את 550 האסירים אל בתי הסוהר עופר, סמוך לירושלים, וכלא איילון ברמלה. שם, הם ירוכזו, בהליך שמיועד להסתיים מחר לפנות בוקר.

שחרור האסירים צפוי להתבצע ביום ראשון - חודשיים בדיוק מאז הוחזר לישראל החייל השבוי גלעד שליט, במעבר ביתוניא, אל הגדה המערבית. את רשימת האסירים המלאה העביר לשירות בתי הסוהר משרד המשפטים, בהתאם להחלטת הממשלה מחודש אוקטובר, שאישרה את מתווה עסקת שליט מול חמאס, לפיה ישוחררו 1,027 אסירים ביטחוניים בשתי פעימות, בתמורה לשחרור החייל הישראלי.

חגיגות בעזה לכבוד האסירים שחזרו, אוקטובר 2011. רויטרס
בניגוד לטענות שנשמעו לאחרונה, מרבית 550 האסירים - ביטחוניים. האסירים ששוחררו בשלב הראשון בעסקה/רויטרס

מרבית האסירים שישוחררו בשלב השני בעסקה היו צפויים להשתחרר ממילא בשנתיים הקרובות, ו-300 מהם היו אמורים לצאת לחופשי כבר בשנה הקרובה. מרביתם אסירים ביטחוניים, בניגוד לטענות שנשמעו בישראל בשבועות האחרונים, לפיהן, בניגוד לשלב הראשון, ישוחררו בשלב השני אסירים פליליים בלבד. עם זאת, בקרב 550 האסירים אין אף אסיר אחד שהורשע ברצח, אלא רק כאלה שהורשעו בניסיון רצח ובקשר לגרימת מוות במתכוון. מרביתם נכלאו לתקופות מאסר קצרות יחסית שאינן עולות על 8-10 שנים בממוצע.

צה"ל: גובר הסיכוי לחטיפת חייל עם השלמת העסקה

בתוך כך, בצה"ל מעריכים כי השלמת חלקה השני של העסקה, תגדיל את איום חטיפת חיילי צה"ל על ידי ארגוני הטרור. קצינים בפיקוד דרום ובפיקוד מרכז טוענים כי איום חטיפת חיילים מרחף בחודשים האחרונים ומתקבל מידע על כוונות ארגוני הטרור אך הערכה היא שלקראת יישום השלב השני ב-18 לחודש המוטיבציה תתגבר לחטוף חיילים כדי לשחרר את אלפי האסירים הביטחוניים שכלואים בישראל.

נוכח הערכות אלו, ב-48 השעות האחרונות תירגלה חטיבת אפרים, שמפקדה וסגנו הותקפו בליל שני על ידי מתנחלים, מתווה של חטיפת חייל בהשתתפות שני מפקדי החטיבה. התרגיל נפתח במפקדת החטיבה ועבר מספר חטיבות מרחביות ביניהן שומרון, הבקעה ובנימין כדי להמחיש את מידת החומרה של ההתרעות על חטיפת החיילים.

בפיקוד מרכז, הפנו את תשומת הלב לדבריהם של בכירי החמאס בעזה ביממה האחרונה לפיהן ימשיכו לנסות לחטוף חיילים. יצוין, כי בחודש יולי השנה, חשף השב"כ עם צה"ל תשתית של פעילי הזרוע הצבאית של החמאס בחברון שקיבלה הנחיה מבכירי חמאס ברצועת עזה לחטוף חיילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עתירה לבג"צ: עכבו שחרור האסירים

נציגים של ארגון נפגעי הטרור יגיעו היום למשרד המשפטים, כדי לבחון את תיקי האסירים הצפויים להשתחרר. יו"ר הארגון, מאיר אינדור, ונציג נוסף שלו, האב השכול יצחק מעוז, יקיימו מסיבת עיתונאים, וימסרו פרטים על פגישת שקיימו שלשום עם ועדת שמגר, שהתכנסה כדי לקבוע סטנדרטים לשחרור שבויים אחרי עסקת שליט.

במקביל, ארגון "שורת הדין" לזכויות האדם היהודי, עתר הבוקר לבג"ץ, בדרישה לעכב את שחרור האסירים, כדי לאפשר לציבור זמן רב יותר להגשת הסתייגויות בנוגע לזהות האסירים הביטחוניים שישוחררו. עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר טענה בשם הארגון כי החוק מקציב 14 יום להביע הסתייגויות, ואמרה כי 48 שעות בהן ניתן להגיש הסתייגויות בטרם תתקיים העסקה אינן מספקות. לדבריה, הנוהל הנוכחי קיים רק כאשר יש חשש לסכנת חיים או לכך שהעסקה תטורפד, מצב שאינו תואם את המציאות הנוכחית.

כמו כן, משרד המשפטים מפעיל מרכז מידע עד מועד שחרור האסירים ביום ראשון, ובו ניתן לקבל פרטים אודות השמות שברשימה ולהעביר פניות למנכ"ל המשרד. מספרו של המוקד: 02-6466901/3/4.

עסקת שליט - כותרות אחרונות
משוחררי השלב השני בעסקת שליט: אין רוצחים
משוחררי השלב השני בעסקת שליט: מעורבים בפיגועי ירי והתאבדות
הרב עובדיה הסכים לשחרור המחבל שניסה להתנקש בו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully