וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטי חפר בחצר ביתו וגילה עצם של דינוזאור

פנסיונר מהעיר סנדרלנד שבבריטניה חפר בחצרו כדי להוציא שורשים, כשנתקל בממצא המדהים. האיש דאג להעביר את העצם למוזיאון העירוני ושם התברר כי מדובר באיגואנודון שכלל לא חי באזור

בקומדיה "צער גידול חיות" משנות השלושים, בכיכובם של קתרין הפבורן וקרי גרנט ישנה סצנה בלתי נשכחת של הזוג, שמנסים לאתר עצם של דינוזאור מיוחדת במינה שהכלב הסתיר בחצר. יכול להיות שזהו ההסבר גם למקרה שאירע בסנדרלנד שבצפון אנגליה: פנסיונר שחפר שורשים בחצר ביתו נתקל בעצם המשונה. בצעד הגון ומתחשב, הוא דאג להעביר את הממצא המרתק למוזיאון העירוני שגילה כי זוהי עצם של איגואנודון.

אנשי המדע בעיר סנדרלנד נרגשים מהממצא המיוחד כיוון שלא ידוע על הימצאותו של האיגואנודון באזור, אלא רק כ-480 קילומטרים משם. סילביה המפרי, שעובדת במוזיאון אמרה לכלי התקשורת בבריטניה כי "זה ממש חידה, כיצד העצם הגיעה לשם. עצמות דינוזאור הן צעירות יותר מהאבנים באזור הזה, משום שהאזור נמצא בשכבה הפרמיאנית, שהיא בת 250 מיליון שנה. האיגואנודון חי 120-105 מיליון שנים אחרי כן".

העצם בגודל כדורגל וצורתה מעוגלת. המוזיאון מסר כי האדון הביא את הממצא למוזיאון באופן דיסקרטי לפני כשבועיים. הוא מצא את העצם בגינה ושמח למסור אותה למוזיאון, ששמר עליה בחזקתו מאז. איגואנודון הוא סוג של דינוזאור במשפחת איגואנודוניים מאינפרא-סדרת אורניתופודה שחי במזרח אמריקה הצפונית ובמערב אירופה. הוא הדינוזאור הראשון שזוהה במאה ה-19 והשני שתואר וקיבל שם. המדענים טוענים כי הוא חי על גדות הנהרות והילך על ארבע גפיים. ברגליו הקדמיות הייתה בוהן גדולה ששימשה אותו לחפירה ולאכילת צמחים ושורשים וככל הנראה היצור החברותי נדד בעדרים מעורבים עם דינוזאורים ממין שונה.

מנהל המוזיאון, ג'ו קאנינגהם, אמר ל-BBC שהוא "מאד מודה למבקר המוזיאון שהביא את הממצא המדהים הזה אלינו. זה תמיד ישאר תעלומה, כיצד הוא מצא את דרכו לשם, ואם לא היו חופרים בגינה הוא היה יכול להישאר לא ידוע".

עוד בנושא:
הדינוזאורים בצרפת עושים קאמבק?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully