וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד מרכז: "שנאה כזאת לא ראיתי ב-30 שנות שירות"

13.12.2011 / 16:22

אלוף אבי מזרחי אמר שהוא מזועזע מהפריצה לבסיס צה"ל: "הפורעים זרקו אבנים וקיללו חיילים ומפקדים". לדבריו, ייתכן שהאירוע היה נגמר אחרת. מאות אנשי ימין מתגודדים מול שערי המחנה

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק)

"ראיתי את הפורעים זורקים את האבנים מקללים את חיילינו ומפקדינו והזדעזעתי ממה שראיתי. שנאה של יהודים כפי שראיתי כלפי חיילינו, עוד לא ראיתי בשלושים שנות שירותי". כך אמר הערב (שלישי) אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי בשיחה עם עיתונאים, אחרי שפעילי לימין פרצו לבסיס מפקדת החטיבה המרחבית אפרים של צה"ל בקדומים. ומתח ביקורת על האופן שבו שופטים את המתפרעים, "אם הייתי עוצר אתמול 20 מתפרעים הם היו משוחררים". במקביל, התגודדו מאות מתנחלים ואנשי ימין מול הכניסה למפקדת החטיבה, והניפו שלטים שעליהם נכתב "יהודים לא מגרש יהודים". שוטרים וחיילים הוזעקו למקום.

אלוף מזרחי סיפר כי במהלך האירועים הוא סייר באופן אישי בשטח והתרשם מחומרת האירועים. "זה אירוע חמור ביותר. חשוב שנתעשת על מנת שהסדר ישוב על כנו ושלא נתדרדר לאירועים חמורים מזה. אינני פוסל שבאירוע אמש היינו מגיעים ליותר מאשר יידוי בקבוקים או זריקת אבנים", הבהיר מפקד פיקוד המרכז.

האלוף מזרחי הסביר כי במהלך האירוע, היו כוחות החטיבה פרוסים בשטח, בהגנה על צירי התנועה של המתנחלים. "הפעילים התפרצו לשטח המחנה, כמה עשרות מטרים פנימה, יידו בקבוקי צבע ופגעו ברכבים צבאיים. מדובר באירוע חמור מאוד מבחינתנו ואנחנו נעשה כל מה שצריך על מנת לתפוס את המבצעים ולהביא אותם אל בתי המשפט", אמר האלוף מזרחי.

האלוף אבי מזרחי בתדרוך על הכניסה של המתנחלים לירדן אתמול בלילה בבסיס צהל חטמ"ר אפרים , דצמבר 2011. שלומי גבאי
לא גינו מספיק את האירועים". מזרחי/שלומי גבאי

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לתקרית בבסיס החטיבה, ואמר כי "יש בתוכנו גרעין, קטן אמנם, שמנסה לקדש עברייניות אידיאולוגית". לדבריו, אין דבר כזה עבריינות אידיאולוגית - יש עבריינות". עוד אמר נתניהו כי "אף אחד אינו רשאי לבוא ולפרוע חוק, ואיש אינו רשאי להרים יד על חיילים או שוטרים. איש אינו רשאי לחדור לבסיסי צה"ל". לדבריו, הוא כינס את כל גורמי הביטחון והמשפט, וביקש כי תוגש לו "תוכנית חירום לטיפול בנגע הזה".

"הם קראו לסמח"ט נאצי, הקצינים נהגו באיפוק רב"

מפקד פיקוד המרכז קבע כי "מדובר באירוע מתוכנן, לא פתאומי, אלא על רקע הוראת הממשלה לצבא לבצע את פינוי המאחזים, כפי שהממשלה התחייבה בהודעתה לבג"ץ, עד לסוף שנה זו". בהקשר הזה הדגיש האלוף מזרחי כי "צה"ל ימשיך לקיים את הוראות הממשלה במדינה הדמוקרטית שלנו. נאכוף את החוק על אפם וחמתם של אלו שחושבים שנרתיע אותם. אם נידרש לפנות את רמת גלעד – נפנה את רמת גלעד".
מפקד פיקוד המרכז מתח ביקורת על מנהיגי ההתיישבות, אשר לדבריו "לא גינו מספיק את האירועים". הוא הבהיר כי מנהיגי ההתיישבות, שהיא בעיקרה נורמטיבית וציונית, "לא גינתה באופן נוקב וחד משמעי את האירוע. זה לא יקל על המציאות, אבל אולי ימנע את האירועים הבאים".

האלוף מזרחי ציין כי "הקצינים גילו איפוק רב לכל אורך האירוע. סגן מפקד החטיבה קיבל אבן בראשו, לא כזו שנזרקה לעברו, אלא שהוטחה בראשו על ידי אחד הפורעים. סבתו ניצולת שואה, אך זה לא הפריע להם לקראו לו 'נאצי'. נחצו כאן גבולות רבים וחומרת האירועים הובהרה לכל הדרגים".

הוא התייחס גם לאופן השפיטה המקל לו זוכים בדרך כלל המתפרעים. "אם הייתי עוצר פה 20 אנשים מחר בבוקר הם היו משוחררים. אני מקווה שבעקבות ההנחיות של ראש הממשלה נראה תוצאות בהקדם. אני מקווה שנראה את זה גם בענישה", אמר.

עוד בנושא
הפורצים לבסיס: "זה כלום לעומת מה שנעשה אם יהרסו מאחז"
נתניהו זימן דיון חירום על ההתפרעות הלילה בגדה
החיילים העידו: "הקצין חטף בקבוק בפניו, זה היה נראה כמו קרב"
פעילי ימין "תקפו" בסיס ויידו אבנים לעבר מפקד החטיבה

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • אבי מזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully