וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: התחבורה הציבורית תפעל 24 שעות ביממה

פנחס וולף

13.12.2011 / 14:55

על פי היוזמה של ח"כ מירי רגב, תוסדר פעילות אוטובוסים בין עירוניים ורכבות לאורך כל שעות היממה בימי חול. "המציאות מקשה על האזרחים שאין בבעלותם רכב פרטי התלויים בחברות התחבורה"

לקראת מהפכה בשירותי התחבורה הציבורית? הצעת חוק חדשה של ח"כ מירי רגב (ליכוד) שהגיעה לידי וואלה! חדשות, קובעת כי קווי תחבורה ציבורית – אוטובוסים בין-עירוניים, מוניות שירות ורכבות – יפעלו לאורך כל שעות היממה בימי חול. על פי ההצעה, שר התחבורה יקבע תקנות להפעלת החוק, ובין היתר יחליט אילו קווים יופעלו 24 שעות ביממה ובאיזו תדירות, כאשר הדרישה תהיה לתדירות של נסיעה אחת בשעה לפחות.

ח"כ רגב הסבירה כי הצעת החוק נולדה לאור פניות רבות שהגיעו אליה, ובהן תלונות על קשיי תעסוקה מתושבים המתגוררים במקומות מרוחקים מהמרכז ושעליהם להספיק להגיע לאוטובוס האחרון. לדבריה, "כיום, החל מחצות הלילה ועד השעה חמש לפנות בוקר ביום שלמחרת, לא מתאפשרת תנועה בין-עירונית בעזרת תחבורה ציבורית למעט בקווים מסוימים במתכונת של מוניות שירות, המופעלות באופן לא סדור. מציאות זו מקשה על אזרחים מאזורים רבים להגיע מעיר אחת לשנייה בשעות הלילה המאוחרות או לחילופין, בשעות הבוקר המוקדמות".

היא הוסיפה כי "החוק בא להיטיב עם תושבי ישראל שאין בבעלותם רכב פרטי בכך שיוכלו להגדיל את אפשרויות התעסוקה שלהם, באם יחפצו בכך, ולא יהיו מחויבים בתלות שאינה סבירה בחברות התחבורה הציבורית הבין-עירונית". "כמו כן", אמרה ח"כ רגב, "בא החוק להיטיב עם חיילי צבא ההגנה לישראל שלעתים תדירות מתקשים ליישם את האפשרות לצאת לחופשה כזו או אחרת בשל היעדר תחבורה ציבורית בין-עירונית".

בחודש יוני האחרון דחתה מליאת הכנסת את הצעת החוק של ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. לאחר הדחייה הביע הורוביץ את זעמו ואמר כי "כל הדיבורים על מהפכה בתחבורה הציבורית, כתשובה למשבר התחבורה של ישראל, הם קשקוש". והוסיף כי "בשום מקום בעולם אין מערכת של תחבורה ציבורית שמושבתת בסופי שבוע".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully