וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשר המוגרבים נסגר: אין מעבר בין הכותל להר הבית

על רקע החששות מהתמוטטות הגשר שמוביל להר הבית, החליטה הקרן למורשת הכותל לסגור את המעבר ליהודים ולתיירים. ראש הממשלה חושש שהריסת הגשר תצית מהומות באזור

על רקע החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע את התוכנית להריסת גשר המוגרבים בהר הבית, מנעה הבוקר (שני) הקרן למורשת הכותל את המעבר בגשר. בקרן אמרו היום לוואלה! חדשות כי סגירת הגשר שבוצעה כבר אתמול נעשתה "בהתאם לחוק ולפי הצו שהתקבל מעיריית ירושלים". בשבוע שעבר הודיעה העירייה כי מהנדס העיר שלמה אשכול מתכוון להוציא צו המורה על סגירה מידית של הגשר. בהודעה בנושא צוין כי הוחלט לבצע סגירה מכיוון שהמבנה מהווה סכנה לציבור, דליק במיוחד ונמצא בסכנת התמוטטות. בשל סגירת המעבר, תימנע האפשרות מיהודים ותיירים להגיע להר הבית וההגעה תתאפשר רק למוסלמים.

בסוף החודש שעבר דווח בערוץ 2 כי ראש הממשלה נתניהו הורה למשטרה לדחות את התוכנית להריסת גשר המוגרבים, בעקבות איומים מצד ירדן, לפיהם הריסת הגשר תצית מהומות באזור. שר החוץ של ירדן, נאסר ג'ודה הזהיר בסוף השבוע את ישראל, שלא לסגור את הגשר. לדבריו, "ירדן מתנגדת לכל ניסיון ישראל להשפיע על האתרים הקדושים בירושלים, על זהותם ועל מורשתם, לרבות גשר המוגרבים. הממלכה נמצאת בקשר יומיומי עם הישראלים כדי לוודא ששום דבר שעשוי לפגוע בסטטוס קוו במקום אכן יקרה".

במכתב שהעביר בשבוע שעבר מהנדס עיריית ירושלים לקרן למורשת הכותל צוין כי "לאחר בדיקת המבנה הריני קובע כי יש במבנה משום סכנה מידית למחזיקים, לציבור ולנכסים הסמוכים הנובעת בין היתר מסכנת דליקה והתמוטטות. לפיכך בכוונתי ליתן צו לסגור מיד את המבנה ולא להרשות בו כל שימוש". לקרן למורשת הכותל ניתנו שבעה ימים להגיש את השגותיה על הוראתו של מהנדס העיר.

מעיריית ירושלים נמסר כי "לפני למעלה מחודש, כבר פנה מהנדס העיר לקרן למורשת הכותל ודרש לפרק את המעלה הזמני תוך 30 יום ולבנותו מאלמנטים בלתי-דליקים על פי התקנים המחייבים ועל פי הנחיות מהנדס מוסמך בהתאם לחוק, בכדי למנוע סיכון חיי אדם. הקרן ביקשה ארכה של שבוע ימים על מנת להסיר הסכנה, אולם הדבר לא נעשה".

עוד נמסר מהעירייה כי "מצבו המסוכן של המעלה מטריד ביותר את עיריית ירושלים מזה תקופה ארוכה. במעלה משתמשים מידי יום מאות בני אדם, תיירים, מתפללים וכוחות הביטחון. מצבו הרעוע של המעלה והסיכון בהתלקחותו עלולים לגבות מחיר גבוה בחיי אדם, המעלה עלול לקרוס על רחבת הכותל ולפגוע במתפללות בעזרת נשים ושריפה שלו עשויה לגרום לנזק קשה לכותל המערבי ואף להתפשטות האש להר הבית. בעירייה חוששים מ'אסון הכרמל 2' שיגבה חיי אדם ויפגע במקומות הקדושים בכותל ובהר הבית".

עוד בנושא:

הדיווח על ההחלטה להוציא צו סגירה לגשר המוגרבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully