וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: סוריה עומדת מאחורי ההתקפה על חיילינו בלבנון

11.12.2011 / 21:53

שר החוץ הצרפתי ז'ופה אמר כי למרות שאין בידיו הוכחות מוצדקות למעורבות של דמשק בפיגוע שבו נפצעו 5 חיילי יוניפי"ל בדרום לבנון, אין לו ספק מי עמד מאחוריו: "זה רק הגיוני"

שר החוץ של צרפת, אלן ז'ופה, אמר היום (ראשון) כי בפריז מאמינים שסוריה עומדת מאחורי הפיגוע שכוון נגד חיילים צרפתים בכוח יוניפי"ל, וכי אין ספק שחזבאללה פועל בלבנון כזרוע החמושה של השלטונות בדמשק.

בסוף השבוע, התפוצץ מטען צד סמוך לרכב סיור של הכוח באזור צור בדרום לבנון, וחמישה חיילים של הכוח הבינלאומי נפצעו פצעים קלים. זו הייתה המתקפה השלישית מאז תחילת השנה, שכוונה לעבר כוח בינלאומי הפועל במדינה, אחרי שבחודשים מאי ויולי הותקפו משקיפי שלום מצרפת ומאיטליה.

כוח יוניפי"ל בדרום לבנון מונה כ-13 אלף חיילים, וגדודי הכוחות האיטלקים והצרפתים שבו פועל בעיקר בגזרת צידון. ב-2007 אירעה התקרית החמורה ביותר מאז מלחמת לבנון השנייה, כשמכונית תופת התפוצצה במרג' עיון, ושישה חיילים מהכוח הספרדי נהרגו.

רכב סיור של יוניפי"ל בדרום לבנון, שנפגע מפיצוץ מטען צד באזור צור. דצמבר, 2011. AP
ז'ופה לא סיפק הוכחות - אך סיפק אמירה בטוחה. זירת הפיגוע בצור, דרום לבנון/AP

"יש לנו סיבה טובה להאמין שהמתקפות הגיעו מסוריה", אמר ז'ופה בריאיון לרדיו בפריז. "אני חושב שזה רק הגיוני, למרות שאין לנו הוכחות". כשנשאל שר החוץ אם לדעתו חזבאללה עומד מאחורי הנחת המטען, וביצע את הפיגוע כהוראה שקיבל הארגון מדמשק, השיב ז'ופה: "בהחלט. מדובר בזרוע החמושה של סוריה בלבנון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מפקד יוניפי"ל: נשמור על הגבול ולא ניתן למצב להדרדר

בישראל נוטים להשמיע ביקורת רבה על תפקודו של כוח יוניפי"ל בקו הגבול, ועל כך שהחיילים מעלימים עין מנוכחות של חיילי חזבאללה באזור. אחרי ירי הקטישות לעבר יישבוי הצפון בסוף נובמבר, דווח בתחנת הרדיו "קול לבנון" כי מפקד יוניפי"ל, הגנרל הספרדי אסארטה, ניהל שיחות עם מפקדי צבא לבנון ועם צה"ל, והבהיר כי הכוח "ישמור על הגבול ולא יאפשר למצב להידרדר או לתת לאיש להפר את החלטה 1701".

צרפת מסתמנת בחודשים האחרונים ככוח הבינלאומי התקיף ביותר נגד סוריה, לאחר שגם הובילה את המאמצים הבינלאומיים להפיל את שלטונו של מועמר קדאפי בלוב. לאחרונה אמר זו'פה כי פריז תבקש מהליגה הערבית להציג "מסדרון הומניטרי" כדי לסייע לאזרחי סוריה ולגייס תמיכה בהם.

עוד על יוניפי"ל בדרום לבנון
הפיגוע בסוף השבוע: שישה חיילים נפצעו בפיצוץ מטען
ביום הזיכרון לחיילי הכוח - פיגוע נוסף: הרוג ו-5 פצועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully