וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהנדס העיר ירושלים: צו סגירה לגשר המוגרבים

אחרי שראש הממשלה נתניהו חשש שהריסת הגשר בהר הבית תצית מהומות באזור, ניתן לקרן למורשת הכותל שבוע להביע השגות לצו הסגירה שיטען כי "המבנה מהווה סכנה לציבור"

על רקע החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע את התוכנית להריסת גשר המוגרבים בהר הבית, הודיעה היום (חמישי) עיריית ירושלים כי מהנדס העיר שלמה אשכול מתכוון להוציא צו המורה על סגירה מידית של הגשר, שמוביל מרחבת הכותל להר הבית. בהודעה המתייחסת לגשר המכונה "מעלה המוגרבים" צוין כי הוחלט לבצע סגירה מכיוון שהמבנה מהווה סכנה לציבור, דליק במיוחד ונמצא בסכנת התמוטטות.

בסוף החודש שעבר דווח בערוץ 2 כי ראש הממשלה הורה למשטרה לדחות את התוכנית להריסת גשר המוגרבים, בעקבות איומים מצד ירדן, לפיהם הריסת הגשר תצית מהומות באזור. עוד צוין אז בדיווח כי שר ההקדשים הירדני העלה את האפשרות של פעולות חד-צדדיות מסוכנות מצד ישראל. גם המצרים איימו כי צעד של הריסה יפנה את המהומות בכיכר תחריר בקהיר לעבר ישראל.

במכתב שהעביר אמש מהנדס עיריית ירושלים לקרן למורשת הכותל צוין כי "לאחר בדיקת המבנה הריני קובע כי יש במבנה משום סכנה מידית למחזיקים, לציבור ולנכסים הסמוכים הנובעת בין היתר מסכנת דליקה והתמוטטות. לפיכך בכוונתי ליתן צו לסגור מיד את המבנה ולא להרשות בו כל שימוש". לקרן למורשת הכותל ניתנו שבעה ימים להגיש את השגותיה על הוראתו של מהנדס העיר.

מעיריית ירושלים נמסר כי "לפני למעלה מחודש, כבר פנה מהנדס העיר לקרן למורשת הכותל ודרש לפרק את המעלה הזמני תוך 30 יום ולבנותו מאלמנטים בלתי-דליקים על פי התקנים המחייבים ועל פי הנחיות מהנדס מוסמך בהתאם לחוק, בכדי למנוע סיכון חיי אדם. הקרן ביקשה ארכה של שבוע ימים על מנת להסיר הסכנה, אולם הדבר לא נעשה".

עוד נמסר מהעירייה כי "מצבו המסוכן של המעלה מטריד ביותר את עיריית ירושלים מזה תקופה ארוכה. במעלה משתמשים מידי יום מאות בני אדם, תיירים, מתפללים וכוחות הביטחון. מצבו הרעוע של המעלה והסיכון בהתלקחותו עלולים לגבות מחיר גבוה בחיי אדם, המעלה עלול לקרוס על רחבת הכותל ולפגוע במתפללות בעזרת נשים ושריפה שלו עשויה לגרום לנזק קשה לכותל המערבי ואף להתפשטות האש להר הבית. בעירייה חוששים מ'אסון הכרמל 2' שיגבה חיי אדם ויפגע במקומות הקדושים בכותל ובהר הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully