וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר מחר: קצב יוכל לקבל ביקור מבני משפחתו

8.12.2011 / 11:53

יומיים בלבד לאחר שהחל לרצות את תקופת שבע שנות המאסר שנגזר עליו, יוכלו בני משפחתו של הנשיא לשעבר לבקרו בכלא מעשיהו. קצב לא מוגדר על ידי השב"ס כבעל סיכון להתאבדות

יומו השני של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, במשכנו החדש בין כותלי כלא מעשיהו ברמלה החל היום (חמישי). את הלילה הוא בילה בתאו באגף מספר 8 התורני, יחד עם 67 האסירים הכלואים שם ועם השר לשעבר שלמה בניזרי, שקיבל את פניו עם כניסתו לבית הסוהר. מחר, יומיים בלבד מאז החל לרצות את תקופת המאסר, כבר יוכל קצב לפגוש את בני משפחתו. הביקורים במעשיהו מתקיימים אחת לשבועיים בשעות הבוקר. האסירים זכאים לביקור ביום שישי, שבת, ראשון או שני – בכל שבוע שני. משמעות הדבר היא ש-48 שעות לאחר כניסתו של קצב לכלא, כבר יזכה לבלות עם קרוביו.

בשלב זה בשרות בתי הסוהר לא מגדירים את קצב כאסיר הנמצא בסיכון להתאבדות. מהסיבה הזאת, המצלמות שהותקנו מבעוד מועד בתאו אינן פועלות בשלב זה, וזאת על מנת לאפשר לקצב את מירב הפרטיות האפשרית. עם זאת, קצין שעבר הכשרה לאיתור סיכון להתאבדות הוצב באגף התורני בו שוהה קצב ועוקב אחר כל תנועותיו והסתגלותו לחייו החדשים.

עם הגיעו לבית הסוהר אתמול, כמה דקות אחרי השעה 10:00 בבוקר, החל קצב בתהליך קליטתו כאסיר. תחילה נפגש קצב עם ועדת הקליטה והמיון, הכוללת קצין מודיעין לצורך הערכת מסוכנותו, עובדת סוציאלית אשר בחנה את מצבו הנפשי וצרכיו המיוחדים ועבר בדיקה של רופא שב"ס.

לאחר מכן נפגש קצב לשיחה עם מפקד הכלא, תת גונדר מאיר שמחון. בסיום הפגישה נקלט הנשיא המורשע באגף התורני, בו נמצאים 67 אסירים נוספים, בהם כאמור בניזרי וגם עמי פופר, שהורשע ברצח שבעה פועלים פלסטינים ומרצה עונש של שבעה מאסרי עולם. אסיר נוסף אותו יפגוש קצב באגף הוא עובדיה כהן, שהיה מנהל אגף הכספים בהסתדרות העובדים והורשע במרמה בפרשת הירשזון.

באגף קיבל קצב מדי אסיר כתומים, קיים שיחת היכרות עם מפקד האגף והפקיד סכום כסף בקנטינה של בית הסוהר. לאחר מכן הופנה לתאו. שם נפגש עם השר לשעבר בניזרי. השניים חולקים תא, בו שוהים שניהם לבד. בניזרי מעביר שעורי דת באגף באופן קבוע.

הבוקר התעורר קצב למציאות חדשה. הוא זכה להשכמה בשעה 4:45 בבוקר, אז נכנס עם יתר האסירים לתפילת שחרית. לאחר מכן יוצאים אסירי העבודה ליומם במפעלים בתוך בית הכלא ואסירי המדרשיה הולכים ללימודי תורה, על פי תכנית לימודית מובנית של רבנות שב"ס.

בצהרי היום יכול קצב לצאת לחוגים המתקיימים בכיתות החינוך והתעסוקה לקורסי העשרה שונים. בערב צפוי קצב לקחת חלק בשיעור תורה, שהינו בגדר חובה לאסירי האגף התורני, ומשם ימשיך לתפילת ערבית. בשעה 21:30 ייסגר בתאו יחד עם שותפו, וכיבוי האורות יחול ב-23:30.

נשיא מאחורי הסורגים - כותרות אחרונות:
מאחורי סורג ובריח: משה קצב נכנס לכלא מעשיהו
א' ממשרד התיירות: "קשה לי לשמוח ביום הזה"
קצב בדרך לכלא: מוציאים אדם להורג, קברתם אדם חי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully