וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו על הכוונת? רוסיה תפרוש טילים חדישים בגבול

מערכת ה-S-400, אחד הכלים המתקדמים בעולם לירי נגד מטוסים וטילים, תיפרש בגבול המערבי של רוסיה. הערכה: המהלך מתבצע כתגובה לפרישת מערכת דומה של נאט"ו באירופה להגנה מפני אירן

רוסיה תפרוש בקרוב מערכות טילים-נגד-מטוסים חדישים מסוג S-400 באזור קלינינגראד שבמערב המדינה – כך אישר הערב (רביעי) קולונל אנדריי בוברון, דובר מטעם מחוז המערב בצבא, לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. "אנו מבצעים תרגילים באש חיה ביער קפושטין שבאזור אסטרחן. בעתיד, הסוללות האלה ייהפכו מבצעיות וייפרשו בקילינינגראד", אמר בוברון.

ה-S-400 היא אחת ממערכות הטילים נגד מטוסים המתקדמות בעולם, והיא הושקה רק ב-2007. המערכות מסוגלות לשגר טילים המגיעים לטווח של 400 קילומטרים, במהירות של עד 12 מאך, וליירט מטוסי קרב, מטוסי מודיעין, כלי טיס נוספים ואף טילים עד לגודל בינוני.

ולדימיר פוטין סוקר טילי קרקע אוויר SA-400 של רוסיה. AP
איום על אירופה? ראש ממשלת רוסיה פוטין סוקר את המערכת החדישה/AP

על פי הערכות, המהלך הרוסי מגיע על רקע כוונות נאט"ו לפרוש מערכות נשק מתקדמות להגנה נגד טילים באירופה, כדי להגן עליה מפני טילים שמקורם באירן. הברית הצפון-אטלנטית תכננה כי רוסיה תשתתף בפרישת המערכת, אולם עד כה המגעים העלו חרס. מזכ"ל הברית, אנדרס פוג רסמוסן, אמר הערב כי "האיום הרוסי להציב אמצעים נגד המערכת של נאט"ו הוא בזבוז של כסף, נגד אויב דמיוני, שלא קיים".

(עדכון ראשון: 22:42)

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה
  • נ"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully