וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין ממעיט בחשיבות הבחירות; ההפגנות נמשכות

זה היום השני ברציפות יצאו מאות להפגין במוסקבה במחאה על הבחירות המוטות לטענתם - ושוב נעצרו עשרות מהם. ראש הממשלה התייחס לצמצום כוחה של מפלגתו: "אלו הפסדים בלתי נמנעים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

מאות פעילי אופוזיציה התעלמו מהנחיות הרשויות, ויצאו גם היום (שלישי), זה היום השני ברציפות, להפגין במוסקבה בירת רוסיה נגד ראש הממשלה ולדימיר פוטין, לאחר שמפלגתו, "רוסיה המאוחדת", זכתה השבוע לרוב בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט - שלטענתם הוטו לטובתה על ידי השלטונות. ההפגנה התקיימה למרות שאתמול פיזרה המשטרה הפגנה דומה, למרות הנחיה ברורה לא לאפשר את קיומה של שום הפגנה שלא קיבלה רישיון, ולמרות הצבתם של אלפי אנשי ביטחון בעיר כדי למנוע הפגנות נוספות.

כ-600 בני אדם השתתפו בהפגנה היום, שאורגנה באמצעות פייסבוק וטוויטר, לאחר שאתמול השתתפו למעלה מ-5,000 בעצרת דומה (כ-300 מהם נעצרו, וכמה ממנהיגיהם עדיין במעצר). כמו אתמול, גם הפעם עצרה המשטרה עשרות מבין המשתתפים, שקראו קריאות "פוטין הביתה". מולם, הפגינה קבוצה קטנה של צעירים מתומכי הקרמלין, שקראו קריאות למענו של פוטין.

המשטרה עוצרת מפגינים נגד ולדימיר פוטין, מוסקבה בירת רוסיה, 6 בדצמבר 2011. רויטרס
המשטרה עוצרת את אחד המפגינים, היום במוסקבה/רויטרס

הטענות נגד תקפות הבחירות ברוסיה המשיכו להישמע היום לא רק מכיוון האופוזיציה אלא גם מבחוץ, לאחר שאתמול מתחו עליהן המשקיפים הבינלאומיים ביקורת נוקבת. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון חזרה היום על מילות הביקורת שהשמיע האתמול, במהלך ביקור בארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה (OSCE), שהפעיל את צוותי המשקיפים. "אזרחי רוסיה זכאים לחקירה מקיפה של ההונאות והמניפולציות בבחירות", אמרה.

פוטין עצמו התייחס היום בביטול לטענות לגבי הטיה של התוצאות. "יש כאלה שאומרים שמפלגת השלטון קשורה לשוחד ושחיתות", אמר. "אם נזכרים בעידן הסובייטי, מי היה אז בשלטון? כולם קראו להם גנבים ואנשים מושחתים. בשנות התשעים זה היה בדיוק אותו דבר. זה לא סימן לעוצמה פוליטית אלא לממשלה חזקה, אבל חשוב שהממשלה הנוכחית תצליח להילחם ביעילות באמירות מהסוג הזה".

ולדימיר פוטין במפגש עם אנשי מפלגתו במוסקבה, 6 בדצמבר 2011. רויטרס
"הפסדים כאלו הם בלתי נמנעים עבור כל כוח פוליטי, ובייחוד כזה שנושא על גבו את נטל ההנהגה והאחריות על מצב המדינה, שנה אחרי שנה". פוטין, היום עם אנשי מפלגתו/רויטרס

פוטין גם המעיט במשמעות תוצאות הבחירות, שבהן השיגה מפלגתו את התוצאות הגרועות ביותר מאז שמונה לעמוד בראשה לפני 12 שנה, והרוב שלה בפרלמנט הצטמצם משמעותית. "אכן, הפסדנו קולות רבים, אך הפסדים כאלו הם בלתי נמנעים", אמר פוטין לבכירי מפלגתו, בציטוטים שהופיעו בסוכנויות הידיעות ברוסיה. "הפסדים כאלו הם בלתי נמנעים עבור כל כוח פוליטי, ובייחוד כזה שנושא על גבו את נטל ההנהגה והאחריות על מצב המדינה, שנה אחרי שנה". פוטין גם רמז לתוכניותיו לאחר שייבחר מחדש לנשיא, בבחירות במרץ הקרוב: "יהיו חילופי גברי רציניים ומשמעותיים בתוך הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully