וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע בפרשת ראשונטורס: אולמרט רימה ושיקר

גלעד גרוסמן

5.12.2011 / 12:04

עם פתיחת שלב הסיכומים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, עו"ד אורי קורב טען כי אולמרט ניצל לרעה את מעמדו ליצירת טובות הנאה: "במשך שנים יצר לעצמו עודפי מימון כתוצאה מגבייה עודפת"

פרשת "ראשונטורס" מתייחסת לניצול לרעה של מעמדו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ליצירת טובות הנאה לעצמו - כך אמר הבוקר (שני) התובע במשפטו של אולמרט, עו"ד אורי קורב, עם פתיחת שלב הסיכומים במשפט. "הניצול היה שיטתי ומתמשך. במשך שנים הנאשם יצר לעצמו עודפי מימון כתוצאה מגבייה עודפת מהארגונים".

קורב טען כי אולמרט וראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, רימו שורה ארוכה של ארגונים וקיבלו מהם מימון עודף עבור נסיעותיו של אולמרט. עוד טען, שהמימון העודף, שימש לנסיעות של אולמרט ובני משפחתו. "סך כל העודפים שיצרו הנאשמים עומד על כתשעים ושניים אלף דולר, מתוכם כשמונים ושבעה הושגו במרמה ועוד כמה בודדים הושגו בדרך אחרת שלשיטתנו מהווים מרמה והפרת אמונים".

אולמרט מביע כעס מדומה

קורב טען כי הוכח במשפט שהייתה פעילות אסורה בראשונטורס עבור אולמרט וזקן. "אולמרט אפילו מביע כעס - לא פחות ולא יותר - כעס מדומה על המשרד ששירת אותו במשך שנים", אמר קורב. "הוא לא כועס! הנאשם יודע בדיוק מה קרה ויודע שהם עשו את זה לטובתו".

הוא הוסיף שבעדותו, אולמרט "לא אמר אמת וגם הדבר הזה נזקף לחובתו. נבקש לקבוע שהוא העיד עדות שאינה אמת והדבר הזה מחזק את ראיות התביעה". לגבי זקן אמר, כי "שתיקתה הרועמת מחזקת את הראיות נגדה".

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר בתגובה כי "כצפוי, סיכומי התביעה מתעלמים מכל מה שקרה בבית המשפט, והם פשוט חוזרים מילה במילה על כתב האישום שהוגש בזמנו, כאילו במשך חודשים לא התנהל כלל משפט. נוח לעו"ד קורב להתעלם מהמשפט וממה שהוכח בו, כולל העובדה שלא הייתה שום "שיטה", לא הייתה הנחיה כלשהי למימון עודף, ונאסף מספר נקודות רב שהיה יכול להספיק לעשרות טיסות הלוך חזור ללא צורך במימון נוסף".

עוד בנושא:
עד להכרעת החסינות: לדור לא יצטרך להשיב לאולמרט
מסתמן: אולמרט יואשם בפרשת "הולילנד", ללא שימוע
בנו של אולמרט העיד: "הוריי חיו בדוחק כלכלי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully