וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף דוב: קבלת פנים מלכותית לפנדות בסקוטלנד

5.12.2011 / 11:41

יאנג גואנג וטיאן טיאן השלימו את המסע מסצ'ואן לגן החיות של אדינבורו - והיו לדובי הפנדה הראשונים בבריטניה זה 17 שנה. כעת מקווים שבמהלך שהותם בסקוטלנד יואילו בטובם להוליד גורים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

כך ייעשה לפנדות שהממלכה חפצה ביקרם: בטקס חגיגי, לצלילי מוזיקה סקוטית מסורתית, הגיעו אתמול (ראשון) זוג דובי הפנדה - יאנג גואנג הזכר וטיאן טיאן הנקבה - מסין ליעדם הסופי: גן החיות באדינבורו שבסקוטלנד. הדובים, שכבר זכו לשמות קלים יותר להיגוי עבור המקומיים - סאנשיין וסוויטי - הובאו לסקוטלנד מגן החיות בו חיו, במחוז סצ'ואן שבדרום מערב סין, בתום מסע ממושך ביבשה ובאוויר.

"זו פריביליגיה עבור גן החיות לשמש כביתם של טיאן טיאן ויאנג גואנג", אמר דייוויד ווינדמיל, מנכ"ל גן החיות. "כולנו נרגשים, וכמו כולם מסביב לעולם, נצפה בהם, נצפה בחיי היום-יום שלהם. אני ועמיתיי בני מזל לעשות זאת ביום-יום באופן אישי, אבל עבור שאר העולם, מצלמות הרשת יאפשרו לכולם לחוות עשר שנים של פנדות כאן בסקוטלנד".

דוב הפנדה יאנג גואנג לאחר הגעתו לגן החיות של אדינבורו בסקוטלנד, 4 בדצמבר 2011. רויטרס
יאנג גואנג מתחיל להתאקלם לסביבה החדשה/רויטרס

המבצע המורכב יצא לדרך בשבת, אחרי משא-ומתן שארך כחמש שנים בין שני גני החיות. לבסוף סוכם כי שני הדובים יישארו בסקוטלנד כעשר שנים, במהלכן ישלם גן החיות הסקוטי למקבילו הסיני סכום של קרוב למיליון דולרים מדי שנה - עסקה שעליה נשמעה לא מעט ביקורת בסקוטלנד.

מספר המבקרים בגן צפוי לגדול בחצי

כשהגיעה העת להתחיל במסע, הוכנסו דובי הענק, בני שמונה, למכולות מאווררות, והועמסו על מטוס תובלה של חברת FedEx, שעבר שדרוג כדי להתאים לנוסעים המיוחדים. החששות לקראת המסע היו כבדים. "עניין אחד הוא הלחץ והפחדים", הסביר טנג צ'ונשיאנג, וטרינר מגן החיות הסיני. "עניין אחר הוא שהם עלולים להרגיש לא טוב, הם עלולים להרגיש מעט סחרחורת על המטוס".

לבסוף עבר המסע בשלום. הטיסה ארכה כ-15 שעות, ובמהלכה סיפקו הטייסים לזוג הפרוותי שלל חטיפי במבוק, פירות וירקות. בתום הטיסה התפוגגו כל החששות, כשהדובים הורדו מן המטוס בריאים ושלמים, והועברו במשאית אל גן החיות.

במהלך השבועיים הקרובים ישהו הדובים - שהפכו לפנדות הראשונות בממלכה הבריטית זה 17 שנים - בשני תאים סגורים על מנת להסתגל לסביבתם החדשה. רק בעוד כשבועיים ייחשפו לציבור, ובגן החיות הסקוטי כבר חוזים גידול של כ-50% בכמות המבקרים, בזכות האטרקציה החדשה. הפנדות ידועות בקשיי הרבייה שלהן, אך בגן ינסו בכל זאת להפגיש בין שני בני הזוג לקראת האביב, בתקווה שיצליחו להעמיד צאצאים על אדמת סקוטלנד. כך או כך, בעוד עשר שנים אמור הזוג לשוב למולדתו - עם הגורים או בלעדיהם.

עוד מעולם הפנדות:
פנדה המליטה תאומים - בפעם הרביעית
התרגשות בגן חיות ברלין: נולדו שני גורי פנדה אדום
ביי ביי מינג מינג: מתה הפנדה המבוגרת בעולם
קונג פו פנדה: התאומים בגן החיות עברו לנשיכות
חיות מסביב לעולם: טיאן טיאן ויאנג גואנג מתכוננות למעבר הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully