וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הפשירה כספי הרשות תמורת צוללת גרמנית"

מרקל למען אבו מאזן: העיתון הגרמני "וולט אם זונטאג" טוען כי ישראל הסכימה להפשיר את 100 מיליון הדולרים של הפלסטינים רק לאחר שגרמניה הבהירה כי זהו תנאי להשלמת עסקת ה"דולפין"

האם שניים מהסיפורים הבולטים שעמדו על סדר היום הציבורי בישראל בסוף השבוע שעבר הם למעשה שני הצדדים של אותה המשוואה? כך טוען היום (ראשון) העיתון הגרמני "די וולט", שמפרסם במהדורת יום ראשון שלו, "וולט אם זונטאג", כי החלטת ישראל להפשיר את כספי המסים של הרשות הפלסטינית התקבלה בתמורה להסכמת גרמניה להשלים את עסרת מכירתה של צוללת "דולפין" נוספת לצה"ל.

החלטת שרי השמינייה להפשיר את כספי הרשות, בסך 100 מיליון דולרים (שהוקפאו במחאה על קבלת הרשות כחברה באונסק"ו), התקבלה ביום רביעי בצהריים, חרף התנגדותו של שר החוץ אביגדור ליברמן. שעות ספורות לאחר מכן, התראיין בעילום שם בכיר גרמני לסוכנות AP, ואישר כי עסקת מכירתה של הצוללת, השישית שגרמניה מוכרת לישראל, תושלם כמתוכנן. להודעה קדמו כמה דיווחים בתקשורת, בארץ ובגרמניה, על כך שהגרמנים הקפיאו בשנה האחרונה את יישום העסקה בשל מחאתם על מדיניות הבנייה בהתנחלויות של שישראל.

לפי המידע שחשפו היום מקורותיו של "וולט אם זונטאג", בממשל הגרמני הבהירו לירושלים כי העסקה תוכל לצאת לפועל רק אם ישראל תערוך כמה "צעדי פשרה פוליטיים". לפי הדיווח, הקנצלרית אנגלה מרקל אף הבהירה באופן אישי לראשי סיעות האופוזיציה בפרלמנט בברלין כי מכירת הצוללת אושרה רק לאחר שבישראל הסכימו להתפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully