וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: סוריה במלחמת אזרחים, יותר מ-4,000 נהרגו

1.12.2011 / 18:05

נציבת זכויות האדם של האו"ם הוסיפה כי מספרם של העריקים מצבאו של בשאר אסד הולך ועולה. היא סיפרה עוד כי לדברי מקורות אמינים, מספר ההרוגים גבוה הרבה יותר מ-4,000

סוריה נמצאת במצב של מלחמת אזרחים ונהרגו בה למעלה מ-4,000 בני אדם – כך אמרה היום (חמישי) נציבת זכויות האדם של האו"ם, נאבי פילאי. "אנחנו שמים את האצבע על המספר 4,000 - אבל למעשה, לפי המידע האמין שמגיע אלינו, מדובר בהרבה יותר מכך", אמרה פילאי במסיבת עיתונאים.

לדבריה, המספר של חיילים שעורקים משורות הצבא ומצטרפים למפגינים נגד משטרו של בשאר אסד רק הולך וגובר. "אמרתי עוד כשראיתי שישנם יותר ויותר עריקים מהצבא שאיימו לקחת נשק לידיהם שהולכת לפרוץ מלחמת אזרחים. אמרתי זאת עוד באוגוסט בפני מועצת הביטחון. ברגע זה, כך אני מגדירה את זה".

הפגנה נגד שלטון אסד בעיר חאלדייה, סוריה, 28 בנובמבר 2011. רויטרס
"לפי המידע האמין שמגיע אלינו, מדובר בהרבה יותר מ-4,000 הרוגים"/רויטרס

בתוך כך, נמשכים מעשי הטבח היומיומיים בסוריה. ברשת אל-ערביה צוין כי פעילי זכויות אדם סורים דיווחו כי היום נהרגו 12 אזרחים סורים מאש כוחות הביטחון, תשעה מהם בעיר חמה לבדה. אתמול, לפי דיווחים מסוריה, נהרגו במדינה 13 בני אדם - בהם שישה אזרחים ושבעה חיילים שנהרגו בהתקפה של עריקים מורדים.

האירוע המרכזי אתמול התרחש בעיר דאעל שבדרום המדינה, לשם פלשו כוחות הביטחון בשעות הבוקר. "שני כלי רכב של כוחות הביטחון התפוצצו במהלך עימותים בין החיילים לעריקים. שבעה חיילים נהרגו ו-19 נפצעו", סיפר לרויטרס ראמי עבד א-רחמן, ראש ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות
נאסר על אחיו של בשאר אסד להיכנס למדינות ערב
טורקיה מצטרפת לסנקציות: "שלטון אסד בסוף דרכו"
דו"ח של האו"ם: סוריה מבצעת פשעים נגד האנושות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully