וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת כיפת ברזל רביעית תימסר בקרוב לחיל האוויר

1.12.2011 / 4:41

בשורה מרגיעה לתושבי הדרום? מערכת כיפת ברזל רביעית תימסר לידי חיל האוויר בעוד כחודשיים. במקביל, שוקלת ארה"ב לרכוש מערכת הגנה דומה עבור לוחמיה באפגניסטן מחברת "רפאל" הישראלית

חברת "רפאל" תמסור בעוד כחודשיים את סוללת כיפת ברזל הרביעית לידי חיל האוויר של צה"ל. בכירים ברפאל מדגישים את חשיבות המהלך ומסבירים כי בסבבי האלימות האחרונים לאורך רצועת עזה הוכח כי מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט את הרקטות עם 90% אחוזי הצלחה.

ראש מנהלת הגנת אוויר בחברת רפאל, יוסי דרוקר, האחראי על פיתוח המערכת אמר לוואלה! חדשות כי "המערכת לא יכולה להגיב אם היא לא פרושה". לדבריו, "המערכת לא מעוניינת ליירט כל רקטה ואם היא מעריכה שהיא תיפול בשטח פתוח אז היא לא שולחת לעברה מיירט".

יצוין, כי בחודש אוקטובר לא היתה פרושה מערכת כיפת ברזל באשדוד, ולאחר שהוחלט להעביר אותה משטחי אימון לאשדוד התגלו תקלות טכניות במערכת המכ"ם, ואלה תוקנו רק לאחר יממה. קצין בכיר בחיל האוויר אישר את הפרטים וציין כי עד שלא יהיו מספיק סוללות כיפת ברזל, חלקי חילוץ ומכ"מים כדי להגן על הגבולות, תהליך קבלת ההחלטות על מיקום המערכת ומסגרת האימונים יהיה מורכב מאוד.

האם רפאל תזכה במכרז?

בתוך כך, הפיץ משרד ההגנה האמריקאי לפני מספר חודשים מכרז לרכישת מערכת הגנה מפני רקטות שטוחות מסלול בקוטר של 107 מ"מ על מנת להגן על בסיסי הצבא האמריקאי באפגניסטן. מאחר והמכרז מיועד לחברות האמריקאיות בלבד, התמודדה חברת רפאל במכרז יחד עם חברת "רייטהון" האמריקאית, כאשר הן מציעות מודל מיוחד של כיפת ברזל. לדברי דרוקר, צפוי משרד ההגנה האמריקאי להכריע במכרז במהלך חודש ינואר, ובמידה ותיבחר מערכת כיפת ברזל כמערכת ההגנה עבור חיילי הצבא האמריקאי, ייחתם החוזה לסדרת בדיקות כבר בחודש פברואר.

הערכה היא שבמידה ותזכה חברת רפאל במכרז, יממן הצבא האמריקאי ניסויים במערכת בעלות של כמאה מיליון דולר. במקביל להתעניינות האמריקאית במערכת כיפת ברזל, הביע לאחרונה התעניינות גוברת במערכת משרד ההגנה הדרום קוריאני ושתי מדינות נוספות באירופה על מנת לחזק את מערכי ההגנה שלהן לאורך הגבולות מחשש לנפילות של טילים קצרי טווח.

עוד בנושא:
האם ישראל תעמוד במחיר ההגנה מפני טילים?
סוללת "כיפת ברזל" יירטה רקטת גראד מעל באר שבע
חוקר בכיר: אין די בסוללת 'כיפת ברזל' אחת בבאר שבע

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully