וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מצטרפת לסנקציות: "שלטון אסד בסוף דרכו"

30.11.2011 / 10:47

שר החוץ דאווט אולו הודיע כי אנקרה מצטרפת לסנקציות הליגה הערבית: תקפיא כל הקשרים האסטרטגיים עם דמשק "עד שיושכן בה שלטון לגיטימי", תקפיא נכסים סורים ותבלום משלוחי נשק לסוריה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

טורקיה מצטרפת, כצפוי, לסנקציות הכלכליות שהטילה בתחילת השבוע הליגה הערבית על סוריה. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, אמר הבוקר (רביעי) במסיבת עיתונאים כי אנקרה תקפיא את כל קשריה האסטרטגיים עם דמשק, עד שיושכן בה "שלטון לגיטימי", בעקבות הדיכוי האלים בו נוקט שלטונו של הנשיא בשאר אסד נגד המפגינים המתקוממים במדינה.

עוד הודיע דאווט אולו כי טורקיה - שהייתה עד לפני חודשים ספורים אחת מבעלות בריתה הקרובות של סוריה - תקפיא את כל קשריה עם הבנק המרכזי הסורי, תקפיא את כל נכסי שלטונות סוריה הנמצאים בטורקיה ותבלום כל משלוח נשק או ציוד צבאי לשכנתה הדרומית. לדבריו, "שלטונו של אסד הגיע לסוף דרכו".

טורקיה הסתמנה בחודשים האחרונים כאחת המבקרות החריפות ביותר של דמשק. רק אתמול אמר דאווט אולו כי בטורקיה לוקחים בחשבון כל תרחיש שיתפתח מול סוריה, כולל עימות צבאי. גם נשיא טורקיה, עבדוללה גול, וראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, התבטאו בשבועות האחרונים בחריפות רבה כלפי אסד.

בנאום חסר תקדים בתקיפותו שנשא לפני שבועיים בפרלמנט, אמר ארדואן: "עתיד לא יכול להיבנות על דמו של עם מדוכא. אחרת, ההיסטוריה תזכור את המנהיגים הללו ככאלה שניזונים מדם. אסד, אתה בדרכך לפתוח את העמוד הזה - אלה שקיללו אותם בשל אכזריותם והדיכוי שהשליטו, ישלמו את המחיר במוקדם או במאוחר". עוד המשיך ואמר על אסד כי "איש לא מצפה ממנו להיענות לדרישות של העם הסורי והקהילה הבינלאומית יותר. הוא משקר לאנשים באופן עקבי. המשטר הסורי תלוי על חוט דק ומסוכן, חוט השערה. כולנו מאחלים שהם לא ייכנסו למבוי סתום ויפנו אחורה מהצוק במהירות האפשרית".

ההתקוממות בסוריה - עוד כותרות:
טורקיה: מוכנים לכל תרחיש בסוריה, גם צבאי
דו"ח של האו"ם: סוריה מבצעת פשעים נגד האנושות
סוריה מגיבה לסנקציות: "הוכרזה מלחמה כלכלית"
צה"ל נערך בגבול סוריה: "מתכוננים לתרחישי פתע"

הפגנה נגד שלטון אסד בעיירה חולה, סוריה, 28 בנובמבר 2011. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד, השבוע בעיירה חולה הסמוכה לעיר חומס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully