וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרידור על הפיצוץ באירן: "לא הכל ג'יימס בונד"

השר לענייני מודיעין הבהיר כי גם אם אכן יתברר שהיה פיצוץ אתמול בעיר איספהן, "לא הכל קשור למהלכי ביון". מרידור הדגיש כי המאמצים למנוע מאירן לפתח תכנית גרעין צבאית נושאים פרי

פחות מיממה לאחר הדיווחים אודות פיצוץ בעיר איספהן שבאירן, ובישראל הבוקר (שלישי) שומרים על פרופיל נמוך. השר לענייני מודיעין, דן מרידור סירב בראיון בגלי צה"ל להתייחס לסוגיית הפיצוץ ואמר כי אינו נוהג "לעשות ספקולציות". עם זאת, מרידור הבהיר כי גם אם אכן יתברר שהפיצוץ אירע, שכן אין כעת אישור רשמי לדיווח, "לא כל פיצוץ צריך לקשור למהלכי ביון ולג'יימס בונד". מרידור הדגיש כי המאמצים למנוע מאירן לפתח תכנית גרעין צבאית נושאת פרי, "יש להם קשיים בתכנית הגרעין והם לא הגיעו עכשיו לאן שרצו להגיע", אמר. השר להגנת העורף, מתן וילנאי, סירב להתייחס לדיווחים על הפיצוץ המסתורי, אולם חזר בראיון ברדיו על דבריו של שר הביטחון אהוד ברק לאחר הפיצוץ הקודם באירן שאמר "כן יירבו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסיס הטילים בו אירע פיצוץ לפני כשבועיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש, דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית למחצה "פארס" באירן כי בשעות הצהריים נשמע פיצוץ עז בסמוך לעיר השלישית בגודלה במדינה, איספהן. כוחות הכיבוי וההצלה במדינה אישרו את הדיווח על הפיצוץ, אך לא נמסר מה מידת הנזק שנגרם כתוצאה מהפיצוץ, הנפגעים בו או הגורמים לו. רשת הטלוויזיה אל-ערביה ציטטה גורם אירני בכיר שהודה כי הפיצוץ בעיר איספהאן "אירע במחסן תחמושת". עם זאת, מדיווחים אחרים בכלי תקשורת מקומיים, עולה כי הפיצוץ אירע בתחנת דלק, בעיירה הסמוכה לאיספהן. עם זאת, שעה קלה לאחר פרסום הדיווחים על הפיצוץ, הכחישו גורמים רשמיים ברפובליקה האיסלמית כי הפיצוץ אירע. מוחמד מהדי איסמעילי, סגן מושל איספהן, מסר בשעות הערב כי הדיווח כולו מפוברק וחסר יסוד. גורם בשירותי ההצלה האירניים, מסעוד אנאייב דחה אף הוא את הדיווחים ומסר כי לא התקבל דיווח על הפיצוץ.

לפני כחודש נהרג מקדם חסן טהרני, בכיר במשמרות המהפכה האירניות, בפיצוץ בבסיס צבאי סמוך לטהרן. מלבד טהרני, מומחה לטילים שעסק בפיתוח טילים לטווח ארוך, ואשר דרגתו מקבילה לתת-אלוף בישראל, נהרגו 16 בני אדם נוספים. פרסומים זרים ייחסו את הפיצוץ המסתורי לישראל, אך מישראל טרם התקבל כל אישור לכך.

פיצוצים מסתוריים באירן - כותרות אחרונות:
מי מתנכל לאירנים? שרשרת של אירועים מסתוריים
אירן מודה: וירוס חדש תקף אותנו, אבל השגנו שליטה
גורם מודיעיני מערבי: המוסד אחראי לפיצוץ באירן
ברק: לו הייתי אירני, גם אני הייתי רוצה נשק גרעיני
"הקצין שנהרג באירן עסק בניסוי בטיל בין יבשתי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully