וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיני: הצינור המוביל גז לישראל הותקף פעם נוספת

28.11.2011 / 2:43

אלמונים חיבלו בצינור הגז שבחצי האי סיני בפעם התשיעית מאז תחילת השנה. עוד לא ברור אם היו נפגעים באירוע ומה היקף הנזק שנגרם לצינור, ואם תושבת בעקבות כך העברת הגז לישראל ולירדן

אלמונים גרמו לפיצוץ הלילה (שני) בצינור המוביל גז ממצרים לישראל וירדן - כך דיווחו עדי ראייה ומקורות ביטחוניים. בעוד עדי ראייה דיווחו כי הפיצוץ אירע בחצי האי סיני, ממערב לאל עריש, סוכנות הידיעות הרשמית של מצרים MENA, דיווחה כי הפיצוץ אירע דווקא באזור העיר אל-סביל. כוחות הביטחון ומכבי אש הוזעקו למקום, ונסיבות האירוע נחקרות. טרם ברור מה היקף הנזק שנגרם לצינור, ואם תופסק העברת הגז בעקבות החבלה. כמו כן, לא נמסר על נפגעים בתקרית.

זוהי הפעם התשיעית בשנה האחרונה שהצינור מותקף. בחודש אוגוסט דווח כי כוחות הביטחון המצרים פתחו במבצע מעצרים בקרב השבטים הבדואיים בסיני, החשודים שעמדו מאחורי החבלות.

הצינור משמש את חברת החשמל להסקת כ-45% מכושר הייצור של תחנות הכוח שלה. בעקבות הפיצוצים שהיו במסופים בסיני בפברואר הופסקה הזרמת הגז למשך כמעט שלושה חודשים, וישראל נאלצה לרכוש גז מהשדה המתרוקן "מארי-B" שמול חופי אשקלון, ואף שקלה להשתמש בסולר כדי לייצר חשמל על מנת לא לרוקן את המאגר לגמרי. על פי נתוני משרד התשתיות, בעקבות אי הזרמת גז טבעי ממצרים, נרשם זינוק של פי שישה בצריכת הסולר היקר.

עוד בנושא:
מחיר הפגיעה בצינור הגז ממצרים: 10 מיליון שקלים ביום
פיצוץ צינור הגז ממצרים: נשקלת חזרה לסולר
שוב: פיצוץ בצינור הגז בצפון סיני
האנרכיה מתרחבת: פיצוץ נוסף בצינור הגז בסיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully