וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הסוציאליים שובתים: "לא נמתין עד לרצח"

28.11.2011 / 7:56

רק מקרים דחופים ידונו בוועדות. העובדים הסוציאליים דורשים אבטחה אחרי שבסוף השבוע הותקפה אחת מהן מחוץ ללשכת הרווחה בדימונה. התוקפת צעקה לעובדים האחרים: "ארצח את כולכם"

העובדים הסוציאליים ישביתו היום (שני) את לשכות הרווחה ברחבי הארץ, במחאה על תקיפת עובדת בדימונה בסוף השבוע. איגוד העובדים הסוציאליים הודיע כי יעניק טיפול לנזקקים רק במקרים דחופים, ומסר שלא יתקיימו היום דיונים בענייני בני נוער וילדים בסיכון. באיגוד מזהירים כי העובדים הסוציאליים לא ישובו לעבודה עד שלא תוענק להם אבטחה הולמת.

ביום חמישי אחר הצהריים התקיים בלשכת הרווחה בדימונה דיון בוועדה הדנה בדרכי טיפול בקטינים בסיכון והשגחה עליהם. בין היתר, הייתה הוועדה אמורה לדון בעניינה של ילדה בת שמונה, שעברה התעללות מתמשכת בביתה מצד אחד מבני משפחתה. כנהוג בוועדות מסוג זה, הוזמנו ההורים להשתתף בהן.

אמה של הילדה ביקשה להזמין לדיון קרוב משפחה נוסף והמתינה לבואו מחוץ ללשכה. כשעמדה האם בחוץ, היא נתקפה התקף אפילפטי. יו"ר הוועדה, עו"ס שמחה קמרי, חשה לטפל בה, בלוויית חברי ועדה נוספים. אחותה של האם, עובדת עיריית דימונה, הגיעה בריצה, וצעקה: "מה עשיתם לאחותי?". בניסיון לפלס את דרכה אל אחותה, היא דחפה באגרופים את מזכירת הוועדה, והכתה את קמרי בצלעות באמצעות המרפק, תוך שהיא צועקת: "היום אני גומרת אתכם, היום אני רוצחת את כולכם".

הפגנת עובדים סוציאליים מחוץ לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, מרץ 2011. מגד גוזני
העובדת סיפרה כי הוכתה באגרופים. הפגנת העו"סים בירושלים במרץ/מגד גוזני

שוטרים שהוזעקו למקום עצרו את האחות, וקמרי פונתה לטיפול רפואי. מבדיקות שנעשו לה עולה כי מכת המרפק פספסה במילימטרים ספורים את מפתח הלב, ובכך היא ניצלה מפציעה חמורה. יחד עם זאת, עוצמת המכה גרמה להתפוצצות נימים בפלג גופה העליון, לקריעת שרירים בבית החזה שלה ובחלל הבטן. חבלות אלו, לטענתה, התבטאו בכאבים עזים, שאף הובילו לעילפון.

זו מכה אחת יותר מדי"

מרינט וקנין, סגנית ראש העיר דימונה, הודיעה על פיטוריה מהעירייה של האישה שתקפה את העובדת הסוציאלית בלשכת הרווחה. התוקפת עוכבה לחקירה בתחנה המשטרה בדימונה, ושוחררה למעצר בית של חמישה ימים. כמו כן, הוצא נגדה צו הרחקה מלשכת הרווחה למשך 30 יום.

"מבחינתנו, האלימות שחוותה העובדת הסוציאלית ביום חמישי היא מכה אחת יותר מדי", אמר יו"ר העובדים הסוציאליים, איציק פרי. "משרדי הממשלה רבים זה עם זה על מימון המאבטחים במתקני הרווחה, ומנגד נמנעת המדינה מחקיקת חוק שיעניש את תוקפי העובדים הסוציאליים. למה מחכים? שעובדת סוציאלית תירצח?" שאל. לדברי פרי, אם המדינה אינה מגינה על העובדים הסוציאליים, הם ייאלצו להגן על עצמם ולמנוע שירות. "בדיוני ועדות ההחלטה מתנקז כאב רב, ובחלק גדול מהמקרים דנה הוועדה בהורים אלימים", אמר. "ועדות אלה מהוות צומת פוטנציאלי לאלימות נגד עובדים סוציאליים, ולכן, על מנת למנוע את הסכנה, לא נקיימן עד שתספק המדינה מענה לשלומם וביטחונם של חברי הוועדה". במקביל, האיגוד הודיע כי בכל הלשכות שיהיו סגורות היום, יתקיימו אספות הסברה על דרכי התמודדות עם מקרי אלימות.


עוד בנושא
האם העו"סים בעמותות יקבלו את תוספת השכר?
השביתה הסתיימה - העובדים הסוציאליים חוזרים לעבוד
דעה: ההתלבטות הגדולה - עו"סים לבתיהם?

לפנייה לכתב bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully