וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת מצרים הנכנס: אצרף לממשלה צעירי המהפכה

ניר יהב

26.11.2011 / 9:30

כמאל גנזורי, ראש הממשלה החדש, ביקש מהמפגינים בכיכר תחריר לתת לו חודשיים לממש את דרישותיהם, לדבריו, "ההתנגדות למינוי טבעית". עוד ציין כי הסמכויות שניתנו לו חסרות תקדים

ראש הממשלה החדש במצרים, כמאל גנזורי, קרא למפגינים בכיכר תחריר וביתר הערים במדינה לתת לו ארכה של חודשיים על מנת לממש את דרישותיהם. בראיון שהעניק הבוקר (שבת) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון אמר גנזורי כי הפגנות המחאה שאינן פוסקות מזה כשבוע "יפגעו במילוי משימתו, כמו גם במשימתו של כל אדם שיקבל את התפקיד". על כן, הוא ביקש שיתנו לממשלתו החדשה הזדמנות "ולו לחודשיים".

ראש הממשלה הזמני החדש במצרים כמאל גנזורי וראש המועצה הצבאית העליונה מוחמד טנטאווי. רויטרס
"ראש הממשלה יקבל סמכויות לפתור את המשבר באופן ישיר". גנזורי/רויטרס

גנזורי, שכיהן כראש ממשלת מצרים בשנות ה-90' תחת שלטונו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, אמר כי הוא מבין את ההתנגדות של המפגינים למינויו לתפקיד: "ההתנגדות טבעית. לכולם יש זכות להתנגד. אחרי מינוי אדם לתפקיד מסוים, מן הטבעי שתהיה קבוצה שתביע תמיכה וקבוצה אחרת שתביע התנגדות". הוא הבטיח כי לא יגיע למשרד ראש הממשלה "אלא לאחר שהממשלה תורכב ותושבע" ובינתיים "עיסאם שרף (ראש הממשלה המתפטר – נ.י) הוא ראש הממשלה".

ראש הממשלה המצרי החדש אמר עוד כי הסמכויות שהוענקו לו ולממשלתו הן "חסרות תקדים" בכל הנוגע לקבלת החלטות. "ראש הממשלה יקבל סמכויות לפתור את המשבר באופן ישיר", אמר. הוא הוסיף וגילה כי היום יפתח בהתייעצויות לקראת הרכבת ממשלתו וסירב לומר אם נציגים מכל הפלגים ישתתפו בממשלה זו. "אנסה לצרף כמה שיותר נציגים מקרב ה'צעירים' (אנשי המהפכה – נ.י) ואנסה לסיים את הרכבת הממשלה עוד השבוע", הוסיף. לדבריו, הדבר הראשון שבו ממשלתו תטפל יהיה הנושא הביטחוני והשבת היציבות למדינה.

גורם מצרי צבאי אמר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי בחירתו של גנזורי לתפקיד ראש ממשלת החירום התקבלה הודות "לניסיונו הרב". הוא הבהיר עוד כי המועצה הצבאית העליונה העניקה לגנזורי "את מלוא הסמכויות, כהיענות לדרישות התנועות הפוליטיות", וכי על ראש הממשלה הנכנס למנות אישים "שייצגו את כל התנועות ויספקו אותן".

בתוך כך, מפגין מצרי נהרג הבוקר במהלך עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון המצרים מול בניין הממשלה בקהיר הבירה, כך דווח ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה. מספר מפגינים נוספים נפצעו בעימותים הנמשכים.

אתמול, רבבות אזרחים מצרים יצאו לרחובות והפגינו נגד המועצה הצבאית העליונה. בכיכר תחריר בקהיר התאספו רבבות בני אדם שקראו לטנטאווי לעזוב את התפקיד ולהעביר את השלטון לידיים אזרחיות "באופן מיידי". ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית לשעבר, ד"ר מוחמד בראדעי, המועמד לנשיאות מצרים, הגיע לכיכר והצטרף למפגינים. הפגנות דומות, שנערכות תחת הסיסמה "הפגנת ההזדמנות האחרונה", התקיימו גם בערים אחרות כגון אל-עריש ואלכסנדריה.

עוד באותו נושא:
הבית הלבן: השלטון במצרים חייב לעבור לידי האזרחים
רבבות הפגינו בקהיר, ראש הממשלה: "טנטאווי לא רוצה לשלוט"
ראש ממשלה חדש מונה במצרים, המפגינים מוחים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully