וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות הפגינו בקהיר, ראש הממשלה: "טנטאווי לא רוצה לשלוט"

ניר יהב

26.11.2011 / 0:06

ראש ממשלת החירום החדשה במצרים החל בהתייעצויות לגבי הרכב הממשלה וצפוי להכריז בהמשך השבוע על ממשלה "שתספק את רצון כל המפלגות". עשרות אלפים מפגינים בכיכר תחריר ובאלכסנדריה

לאחר שאושר ופורסם מינויו של ד"ר כמאל גנזורי לראש ממשלת החירום החדשה במצרים, על ידי המועצה הצבאית העליונה במצרים, צפוי גנזורי לפתוח הערב (שישי) בהתייעצויות על הרכב הממשלה החדשה והוא צפוי להכריז על הממשלה החדשה במהלך השבוע הקרוב. במסיבת עיתונאים שכינס אחר הצהריים הבהיר גנזורי כי בכוונתו להרכיב ממשלת חירום לאומית "שתספק את רצונן של כל המפלגות הפוליטיות".

גנזורי, שכיהן כראש ממשלת מצרים בשנות התשעים, אמר כי ניתנו לו סמכויות רבות יותר מאשר ראש הממשלה המתפטר, ד"ר עיסאם שרף, וקרא לציבור להציע שמות שיוכלו לכהן כשרים בממשלת החירום שבראשה יעמוד. לאלו המפגינים נגד המועצה הצבאית העליונה, פנה גנזורי והדגיש כי ראש המועצה הצבאית, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, "אינו מעוניין להמשיך ולשלוט במדינה". עוד אמר כי הממשלה שהתפטרה ממשיכה לעבוד עד להקמת ממשלה חדשה.

צפו בשידור החי מכיכר תחריר

«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1879084/@liveFrame&channel_name=wallanews2011live&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe»

למרות דבריו של גנזורי, רבבות אזרחים מצרים יצאו היום לרחובות כדי להפגין נגד המועצה הצבאית העליונה. בכיכר תחריר בקהיר התאספו רבבות בני אדם שקראו לטנטאווי לעזוב את התפקיד ולהעביר את השלטון לידיים אזרחיות "באופן מיידי". ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית לשעבר, ד"ר מוחמד בראדעי, המועמד לנשיאות מצרים, הגיע לכיכר והצטרף למפגינים. הפגנות דומות, שנערכות תחת הסיסמה "הפגנת ההזדמנות האחרונה", מתקיימות גם בערים אחרות כגון אל-עריש ואלכסנדריה.

תנועת "האחים המוסלמים", שהייתה אחראית במידה רבה על הצתת המחאה בשבוע האחרון נגד המועצה הצבאית העליונה, הודיעה כי לא תשתתף בהפגנה היום "כדי להרגיע את המצב ולהשיב את החיים הרגילים למסלולם". ביום שני הקרוב צפויות להיערך הבחירות לבית התחתון של הפרלמנט המצרי, כשגורמים מצרים ששוחחו עם וואלה! חדשות העריכו כי 'האחים המוסלמים' יחזקו את כוחם בבחירות "אך לא יקצינו עמדות כדי לזכות באהדת ההמון שחושש מהתחזקותם".

המועצה הצבאית החליטה כי ההצבעה בכל שלב, בבחירות בעלות שלושת השלבים לפרלמנט המצרי, תתקיים במשך יומיים ולא ביום אחד. שלב ההצבעה הראשון צפוי להתחיל ביום שני. להחלטת המועצה הצבאית לא ניתן כל הסבר.

מוקדם יותר השבוע קראה נאבי פילאי, ראש נציבות האו"ם לזכויות אדם בז'נבה, לקיים חקירה עצמאית לבירור נסיבות האלימות במצרים. פליאי הוסיפה כי היא מגנה את הריגתם של אזרחים בידי כוחות הביטחון וכי היא "מפצירה ברשויות המצרים לשים קץ לשימוש המפורז בכוח נגד המפגינים בכיכר תחריר ובשאר המדינה". פילאי הוסיפה כי "פעילות הצבא וכוחות הביטחון אינה מסייעת למעבר המרכז של המדינה לשלטון דמוקרטי, אלא רק מסבכת את המצב ומלבה את האלימות".

ממשלת חירום מונתה במצרים - כותרות אחרונות
עשרות אלפי מפגינים נוהרים לכיכר תחריר
מצרים נערכת לעוד "הפגנת מיליון" בכיכר תחריר
לצד המהומות במצרים: בחירות דמוקרטיות ביום שני

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון - 17:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully