וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד המהומות במצרים: בחירות דמוקרטיות ביום שני

ניר יהב

25.11.2011 / 3:20

גורמים מצרים מעריכים שהאחים המוסלמים יזכו לרוב גדול בבחירות הראשונות מאז תום עידן מובארק, אבל הם לא יקצינו עמדות כבר בהתחלה, זאת על מנת לזכות באהדת הציבור

אם לא יקרה דבר בלתי-צפוי, ביום שני הקרוב ייערכו במצרים הבחירות הדמוקרטיות הראשונות מאז תום עידן מובארק: הבחירות לבית התחתון בפרלמנט המצרי. בימים האחרונים שרר חוסר ודאות סביב השאלה אם הבחירות יתקיימו במועדן. בקהיר ובערים מרכזיות במצרים מתנהלים מזה כשבוע עימותים אלימים בין מפגינים לבין כוחות הביטחון - עימותים שרבים ראו בהם סיבה טובה לדחות את הבחירות. על אף זאת, השלטונות לא הסכימו להתפשר והבהירו כי הבחירות ייערכו במועדן.

אזרחי מצרים האזינו השבוע לנאומו של ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי. הם הבינו כי תוך חצי שנה צפויות להיערך בחירות לנשיאות וכי השלטון יועבר סופסוף מידי הצבא לידיים אזרחיות. לפיכך, הם לא רוצים לבזבז את הזמן היקר שנותר להם ולכן הם מנסים להשתיק את הקולות הקוראים לדחות את הבחירות ביום שני. "לאור לוח הזמנים שהוכרז על ידי הצבא, כל התנועות הפוליטיות במצרים גיבשו הסכמה להמשיך בתהליך הבחירות", אמרו לוואלה! חדשות גורמים מצרים. "אף אחד לא רוצה למצוא תירוצים לחרוג מלוח הזמנים החדש".

החשש הגדול ביותר של אזרחים מצרים רבים הוא השתלטות איסלמית על הפרלמנט ועל המדינה. אותם אזרחים מצרים, שהובילו מהפכה חילונית-ליברלית-דמוקרטית, מפחדים שערכים של חופש, שיוויון ודמוקרטיה יירדו בקרוב מאד לטמיון, אך יחד עם זאת הם מעריכים כי הדבר לא יקרה בן-רגע: "תנועת 'האחים המוסלמים' תתחזק באופן ודאי בבחירות. הם לא יקצינו עמדות מיד על ההתחלה. הם ינהגו בזהירות כדי לרכוש את אהדתם ואת אמונם של אלו שמפחדים מהיום שבו הם יתפסו את השלטון".

גורמים מצרים אחרים מסבירים כי החשש של רבים במצרים הוא מכינון חוקה חדשה שלא תעלה בקנה אחד עם שאיפותיהם לחופש, דמוקרטיה, חילוניות ושיוויון: "מי שייבחרו ביום שני הם נציגים של מועצת העם, שהיא הפרלמנט המצרי. המועצה הזו אמורה להרכיב את החוקה החדשה של מצרים ואם יהיה רוב איסלמי, ברור שהחוקה תשתנה בהתאם. רבים מפחדים שהאיסלמים יהפכו את המדינה למדינה איסלמית". ומה יעלה בגורל יחסי החוץ של מצרים לאחר התחזקות 'האחים המוסלמים' בבחירות? "לא תהיה השפעה על יחסי החוץ. הם לא ישתנו. ההנהגה תמשיך באותה דרך שבה נקט מובארק".

עוד באותו נושא:
ראש ממשלה חדש מונה במצרים, המפגינים מוחים
תחריר מתרוקנת, אך קומץ מפגינים נשבע להישאר
מובארק על ההפגנות: "אמרתי להם שהמדינה תיהרס"
טנטאווי: "לא נאחז בשלטון"; ההפגנות נמשכות

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully