וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות ערב לאסד: הכנס משקיפים או שנטיל סנקציות

ניר יהב

25.11.2011 / 0:15

בתום כינוס מיוחד הודיעו מדינות הליגה הערבית כי לסוריה יש אפשרות להימנע מסנקציות כלכליות אם תסכים להכניס פקחים לשטחה בתוך 24 שעות. בינתיים נמשך הטבח במדינה: 23 בני אדם נהרגו

הליגה הערבית הציבה אתמול (חמישי) אולטימטום חדש בפני סוריה, לפיו, אם לא תחתום בתוך 24 שעות על מסמך המצהיר כי היא מסכימה להכניס לשטחה משקיפים מטעם הליגה, יוטלו עליה סנקציות כלכליות חדשות - כך אמר שליח מצרים לליגה הערבית, עפיפי עבדל וואהב לכלי תקשורת בקהיר.

הפגנה נגד שלטון אסד בעיר חומס, 23 בנובמבר 2011. רויטרס
הפגנה בעיר חומס נגד משטר אסד, אתמול/רויטרס

האולטימטום שהציבו שרי החוץ הערבים דורש מסוריה לחתום על המסמך עד היום בשעה 13:00 בצהריים. גורם בכיר בליגה צוטט בכלי התקשורת באומרו כי אם סוריה לא תאפשר הכנסת משקיפים, יוטלו עליה סנקציות, לרבות: הפסקת הטיסות אל סוריה, הפסקת הפעילות מול הבנק המרכזי שלה, הפסקת הסחר עם ממשלת סוריה והקפאת חשבונות הבנק של חברי הממשלה.

מדובר בהחרפה נוספת של עמדת הליגה הערבית כלפי סוריה. זאת לאחר שלאחרונה הוקפאה חברותה של סוריה בארגון לאחר שלא מילאה אחר ההסכם שחתמה עם הליגה הערבית, שדרש ממנה להסיג את כוחות הצבא מהערים במדינה, לאפשר כניסת משקיפים ולפתוח בדיאלוג עם האופוזיציה הסורית.

כמו כן, שרי החוץ הערבים החליטו בישיבה לפנות לאו"ם בדרישה לפתור את המשבר בסוריה. שר החוץ האלג'יראי, מוראד מדלסי, נטש את הישיבה, בה לא השתתף אף נציג מטעם סוריה, לאחר שבקשתו להכניס מספר הסתייגויות למסמך נדחתה.

23 הרוגים בעימותים שונים בסוריה

עיתון אלג'יראי דיווח אתמול כי נשיא אלג'יריה, עבד אל-עזיז בותפליקה, שוחח ביומיים האחרונים מספר פעמים עם נשיא סוריה, בשאר אסד, וביקש ממנו להפסיק את האלימות כלפי המפגינים ולהיענות לפתרונות שמציעה הליגה הערבית. "בותפליקה ניסה לרכך את עמדתו של אסד ולהשיג את הסכמתו להפסיק את האלימות בסוריה. הוא הזהיר את אסד מפני ההשלכות של התעקשותו לא להיענות לליגה הערבית", נכתב. לא דווח מה הייתה תגובתו של אסד לדברים.

בתוך כך, האלימות בסוריה נמשכת, המפגינים בסוריה דיווחו כי 12 בני אדם נהרגו במהלך היום מירי של כוחות הביטחון הסורים בהפגנות ברחבי המדינה נגד משטר הנשיא בשאר אסד. בנוסף, לפחות 11 עריקים מהצבא הסורי נורו אתמול למוות במהלך עימות עם יחידות הצבא הסורי הסדיר במערב העיר חומס, כך דיווחו פעילים בעיר. ארבעה עריקים נוספים נפצעו במהלך התקרית.

עוד על המתרחש בסוריה
צרפת: מסדרון הומניטרי לסוריה, גם בלי הסכמת אסד
האו"ם גינה את סוריה: "חידלו לטבוח באזרחים"
סוריה: צלם עיתונות נרצח ועיניו נעקרו ממקומן
הליגה הערבית השעתה את חברות סוריה בארגון


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully